FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Är det någon som vet om någon (datorkomponenter- & tillbehörs)grossist som kan leverera direkt till slutkund? Mvh Tobias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Betyder inte grossist just att man inte levererar till slutkund... :P
Gör man det är man ju ingen grossist... Och en grossist vill väl inte konkurrera med sina egna kunder för då har han inga kunder kvar (mer än jobbiga slutkunder och first-line support). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej igen!
Jag tror att du missförstod mig. Det jag menar är att kunden beställer av mig, men att "min grossist" levererar direkt till min kund, utan att skicka produkten till mig först. För att på så sätt minimera fraktkostnader. Finns det någon grossist som erbjuder detta alternativ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
I stort sett alla Svenska grossister som jag känner till, t.ex. Brightpoint, SMG, TechData, Scribona erbjuder detta. Flera av småbutikerna som ligger bra till prismässigt på pricerunner kör med denna modell, d.v.s. en hemsida med 20.000 produkter och inte en enda produkt på eget lager.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
SMG levererar ju till vilken adress du vill och fakturan komemr till annan (dvs din) adress som standard. Och priserna står ju inte på packsedeln så det ska väl funka också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Datapryl.se, Datorgallerian.se , it-online osv...
Det är väldigt få datorbutiker som har egna lager som allt skickas från, det är de stora som t.ex Dustin, Inwarehouse, Datorbutiken.com, Komplett.. Ofta har man blandade lager dvs både eget och leverantörens. //Jonas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|