FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Finns det någon här som endast försörjer sig på Adsense annonser?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det gör det nog, varför undrar du?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag undrar bara om folk klickar så pass mycket på dessa länkar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns ju en del som nyligen har fått julklappar av Google här. Vet inte var gränsen ligger på att få en julklapp. Men då lär man väl antagligen tjäna en del.
Fast julklappsutdelningen kanske är kopplad till Adwords? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Är nog en del här som försörjer sig på sina AdSense-annonser här. Jag TROR nog att de personernas sidor är på engelska rent generellt.
Någonting som jag funderat på är hur mycket lättare det är att försörja sig på en engelskspråkig sida gentemot en svenskspråkig sida inom samma ämne. Är ju rent generellt hårdare konkurrens för den engelskspråkiga sidan, men å andra sidan är det mer potentiella besökare och mer annonsprogram osv. Dessutom är "keywordsen" mer betalda på engelska. Hmm... En ganska stor sida som endast använder sig av AdSense-annonser är Manolo.se. Tror ni att den som låg bakom Manolo (nu Bonniers?) kunde leva på intäckterna tidigare? Tror Manolo har 5000 unika/dag. Ingen aning vilken CTR och vilken pageview de har dock. Ledsen om jag snodde din tråd lite, men tror mina frågeställning kan komplettera tråden ganska bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vet inte om Mindgem endast försörjer sig på Adsense, men han skulle mycket väl kunna göra det.
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...hl=adsense&s=wn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vilket risktagande det är egentligen. Man blir helt beroende av Google, och när de stänger ner en för "abuse" så försvinner hela ens månadslön. Man sätter ju hela sitt liv i Google's händer och förlitar sig som affiliate på att inte bli ditsatt av nån elak besökare.
Någon som tänkt på det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|