FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När vi släppte vår nya site den 1 december råkade vi ut för en liten (o)lustig sak.
Tidigare har vi legat på 2-6 plats på alla relevanta sökord för oss, till exempel hultsfredsfestivalen, arvikafestivalen mm. Men när vi släppte vår sida, som nu är tvåspråkig, indexerade google upp den engelska versionen av siten, och vi rasade bort från sökresultateten....ni hittar man oss kanske på sida 100 med lite tur. Till saken hör att vi ändrat så att sökmotorerna är tingade att spindla de svenska sidorna, och google har vart inne mer eller mindre varje dag, men att ändra tillbaks till Svenska verkar inte vara ett dugg kul. söker man på site:festivalbussen.com så hittar man blandade karameller, engelska och svenska sidor.... Någon som har ett bra tips på hur vi skall/kan göra för att få google att återställa allt som tidigare. OBS!!! Bespara er lektionen i att vi använder frames, det har vi alltid gjort och det har inte varit några som helst bekymmer. Sidan innehåller samma material och samma upplägg som tidigare, dock i ny layout. tacksam för all hjälp vi kan få! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Titeltaggarna bör ses över..... Det är lite svårt att svara exakt utan att se källkoden...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
jag skulle nog fixa en egen domän för den engelska delen helt enkelt och arbeta med sidorna som separata, eftersom innehållet ur SEO-synpunkt är helt olika.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tja... Jag kom in på mitt allra första besök någonsin och med en spoofad user agent så att jag låtsas vara GoogleBot. Det jag fick se som default var de engelska sidorna. Om det är de engelska länkarna som visas upp som default så är det klar att dessa får högre prioritet för Google.
Jag kan också konstatera att ni idag inte har någon robots.txt-fil alls vad jag kunde se. Ett annat knep på flerspråkiga webbsidor är ju att hjälpa sökmotorerna förstå vilket språk de är på de olika sidorna. Jag brukar helt enkelt använda mig av lang-parametern i html-taggen: <html lang="sv"> eller <html lang="en"> På så sätt kan man ju hoppas att de svenska sidorna får högre prio för folk som söker efter sidor på svenska och tvärt om. Sedan måste jag bara få påpeka att ni väl, om ni nu ska ha frames, kunde göra någonting roligare med er noframes-kod: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|