Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Spåra via DHL, hur?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-12-13, 16:33 #1
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Flitig postare

Tjenare,

Jag har beställt lite klädesplagg privat från en firma i England allt betalt och skall vara skickat enligt dom och det ser bra ut jag fick ett mail av dom som innehöll en "trackingcode" som man skall använda på DHL.com för att spåra sin leverans. Men jag får det inte att fungera, kanske bara så att grejerna inte finns i DHL´s databas eller så gör jag bara fel. Kanske någon här som vet hur man gör?

Grejerna kommer antigen från England eller något annat land, har för mig att det var turkiet eller något sådant där dom har sytt upp grejerna. Spårnings nummret ser ut såhär: 154336638XX (X:en har jag bytt ut själv, skall vara 2 siffror till där)

Någon som vet var eller hur man gör när man skall söka med ett nr som ser ut som detta? Tänkte att någon här bör väl veta eller iaf ha en liten anning om det. Tack på förhand!

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-13, 17:32 #2
omid omid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
omid omid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Originally posted by viper@Dec 13 2005, 09:33
Tjenare,

Jag har beställt lite klädesplagg privat från en firma i England allt betalt och skall vara skickat enligt dom och det ser bra ut jag fick ett mail av dom som innehöll en "trackingcode" som man skall använda på DHL.com för att spåra sin leverans. Men jag får det inte att fungera, kanske bara så att grejerna inte finns i DHL´s databas eller så gör jag bara fel. Kanske någon här som vet hur man gör?

Grejerna kommer antigen från England eller något annat land, har för mig att det var turkiet eller något sådant där dom har sytt upp grejerna. Spårnings nummret ser ut såhär: 154336638XX (X:en har jag bytt ut själv, skall vara 2 siffror till där)

Någon som vet var eller hur man gör när man skall söka med ett nr som ser ut som detta? Tänkte att någon här bör väl veta eller iaf ha en liten anning om det. Tack på förhand!

Mvh,
Viper
Om du söker på Google med ditt trackingnummer så kommer första resultatet vara den sida där du kan spåra försändelsen. Detta fungerar med UPS och FedEx, så jag skulle tro att även paket från DHL ska fungera.

Annars kan du ju göra som på den gamla goda tiden, besöka DHL.com och spåra därifrån. :P
omid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-13, 17:44 #3
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by omid@Dec 13 2005, 18:32
Om du söker på Google med ditt trackingnummer så kommer första resultatet vara den sida där du kan spåra försändelsen. Detta fungerar med UPS och FedEx, så jag skulle tro att även paket från DHL ska fungera.

Annars kan du ju göra som på den gamla goda tiden, besöka DHL.com och spåra därifrån. :P
Kanske var lite svårt att se att jag redan besökt sidan men inte hittat något som verkar fungera att söka med det nummer jag har, antingen säger den bara att det är fel. Sen på DHL´s websida finns det ju en hel hög av olika alternativ vid sökning efter saker. Nedan ser du en liten del av dom olika saker som går att söka efter, sen kan man klicka sig fram till ännu fler olika alternativ men inget verkar hitta eller fungera antigen beroende på att det skall vara diverse andra siffror med eller olika beteckningar och sådant har jag inte utan bara den rena sifferkombination som jag skrev i mitt inlägg.

Stycke och parti inom Sverige - Swednet och Europremium
Paket till Norden och Europa - Europremium, DHL Europack och DHL Europlus
Flyg- och sjöfrakt - DHL Danzas Air & Ocean
Flygexpress - Shippers Reference

Nu kanske du förstår lite mer med vad jag menade, såg att jag skrev lite luddigt i min post alltså att jag inte hittar något på dhl´s websida som verkar fungera att spåra med iaf inte med det trackingnummer som jag har.

Mvh,
Viper
Oläst 2005-12-13, 19:02 #4
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
DHL brukar vara jäkligt sega med att få ut trackingnumret i systemet på nätet så att det går att söka på det.
Har märkt detta flera gånger då jag ofta får leveranser med dom.
Jag brukar hitta mina kollin via denna sida. Av nån märklig anledning brukar dom dyka upp där först men även dom är
dåliga på att uppdatera var försändelsen befinnere sig.
// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-13, 19:19 #5
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by Mats@Dec 13 2005, 20:02
DHL brukar vara jäkligt sega med att få ut trackingnumret i systemet på nätet så att det går att söka på det.
Har märkt detta flera gånger då jag ofta får leveranser med dom.
Jag brukar hitta mina kollin via denna sida. Av nån märklig anledning brukar dom dyka upp där först men även dom är
dåliga på att uppdatera var försändelsen befinnere sig.
// Mats
Då är det som jag trodde då antar jag att dom bara är förbannat sega då, skall vara ca 5 dagar sedan mitt paket skickades vilket jag tycker verkar lite långt för att få ut ett trackingnummer i systemet på men sen vet man ju inte om man kan lita på stället jag köpte grejerna på eftersom dom först igår skickade mig själva trackingnummret då det enligt dom dröjde ca 4-5 dagar innan dom fick det från DHL osv.

Men man märker väl om det fungerar sen eller inte då. Har även mailat stället jag handlade på för mer ingående information om vart och vad jag skall söka på dhl med mitt trackingnummer så vi får väl se.

Tack iaf för svaret Mats!

Mvh,
Viper
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017