FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur fungerar det om jag t.ex. köper något på ebay, inom eller utanför eu? Vad ska jag mer betala till förutom kostnaden för produkter + frakt? Vad får jag dra av? Hur fungerar det med moms och så? Behöver jag betala tullavgift?
Någon som har erfarenhet av detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Inrikesmoms, tullavgifter hit och dit tillkommer. Beror på vad du skall köpa. Inrikesmomsen är dock alltid den samme (25%). Om varan kostar dig 100 USD kan det mycket väl komma att bli det dubbla totalt sätt om du räknar in samtliga kostnader. Det tillkommer alltid kostnader man glömmer bort eller inte räknar med.. Men så klart, är produkten mycket billigare än i Sverige så är det självklart lönt.. Det är främst de fasta avgifterna som brukar göra det icke lönt att ta hem en enhet.. De fasta kostnaderna brukar vara desamma i princip oavsätt antal enheter du tar.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Moms 25% tillkommer samt tull enligt aktuell tullsats. Det är olika tullsatser på olika produkter. Du hittat dem i tullens taricsystem. Tänk på att du faktiskt betalar tullen på både varans pris samt fraktkostnaden, hur konstigt det än låter. Åtminstonde när du köper frakten av bolaget du handlar av. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|