FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag gjorde ett litet beräkningstest för att få lite mer översikt på olika sökord. För uträkningen gjorde jag följande:
Surfade in på www.nedstatbasic.com och sökte på 1000 bästa Svenska sajter. Gick till sista sidan (sämst antal besökare). Detta för att statistiken beräknas av högst 100 sidvisningar och att hålla sig under det tror jag inte förstör beräkningen. Valde sen ut det mest sökta nyckelordet och krafsa ner antalet sökningar. Gick sedan in på overture sökordsverktyg och beräknade antalet sökningar per dag (visar per månad). Sedan undersökte jag vilken position webbsidan på nedstat hade. Jag fick ut följande lista: ![]() Jag utgår från nyckelord från overture. Alltså väldigt grovt räknat så får ett nyckelord mer än dubbelt antal träffar om webbsidan ligger på första plats på Google. Ett nyckelord får hälften eller mindre om sidan ligger på femte plats. Tjugonde plats gav tydligen 1/3 antal träffar. Godset lund har av någon anledning väldigt stor skillnad. Har ingen förklaring på det. Har jag gjort detta rätt eller har jag glömt några detaljer?. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |