FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Name Server: PARK17.SECURESERVER.NET
ICANN Registrar: GO DADDY SOFTWARE, INC. Created: 2004-11-30 Expires: 2005-11-30 Status: REGISTRAR-LOCK Registered through: GoDaddy.com Domain Name: *******.COM Created on: 30-Nov-04 Expires on: 30-Nov-05 Last Updated on: 30-Nov-04 Någon som kan förklara vad allt detta egentligen betyder? =) När och var kan jag köpa denna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det betyder att domännamnet löper ut den 30:e November 2005. När ett domännamn löper ut placeras det först i en så kallad redemption period. Detta är en period på normalt 60 till 90 dagar då domännamnet inte går att använda eller registrera på nytt. Efter denna period blir domännamnet ledigt och kan registreras på nytt genom valfri domännamnsleverantör. Mvh LoopiaTech |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Det skiljer sig mellan olika så kallade "registrars". GoDaddy har en redemption period på 30 dagar vilket du kan läsa på https://www.godaddy.com/gdshop/faq/f...&topic=Domains . Mvh LoopiaTech |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Limen,
Det jag skulle rekommendera dig om du anser att namnet är viktigt/och eller värdefullt för dig är att INTE ställa klockan hålla dig vaken en natt osv för att hoppas "vara först på handtaget". Alltför många gånger har detta blivit en besvikelse. Nej det jag rekommenderar är pool.com - Det är gratis att registrera en backorder - dvs du betalar endast om du får domänen. I och för sig blir det ganska dyrt (60 dollar). Men åtminstone de namn jag fått därifrån har varit värda mångfaldigt mer än så. Det funkar iaf bra och du kan även få dagliga email om "highligh-domäner" som löper ut etc.. ..och så slipper du ju ställa klockan.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Pool.com är bra och även godaddy har motsvarande tjänst. Kostar 30$ i förskott har jag för mig och för dessa pengar får man hålla på att lägga backorders tills man lyckas genomföra ett köp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ägaren har tydligen förlängt, nu står expire-date på 30nov 2006 istället =/
|