FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
När jag försöker gå till min sida (.nu-domän köpt via Namecheap) får jag upp meddelandet
Citat:
Jag har även samma domän registrerad, fast med svenska tecken. Den fungerar fint, men är inte registrerad hos Namecheap utan direkt hos Namecheap. Båda domänerna använder samma namnservrar. Andra domäner på servern är åtkomliga. Är det Namecheap som strular? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Får samma meddelande när jag försöker komma åt min sida, fulast.nu.. Har den via registerfly.. Skumt!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Skönt att höra så man inte är ensam
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Visar en whois hos Nunames rätt namnservrar för domänerna i fråga?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu fungerar min sida igen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ser fram emot att den som slutligen får veta vad som egentligen var fel postar förklaringen också.
Jag noterade vid kontroll av en drabbad domän att de namnservrar vi själva har hade rätt information medan nic.swip.net hade fel.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade också samma problem.
Men jag fick uppfattningen att vissa ändå kom åt sidan. Kan det stämma? Vill också gärna ha en förklaring. Man vet ju inte riktigt var man ska vända sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Att vissa kommer åt sidan har nog med DNS cache att göra.
Dem som får fel går via DNS'er som uppdaterat sig med felaktig info och dem som går rätt har kvar gammal info. Så om nunames som håller i alla NU domäner gjort ett fel som gör att alla namnservrar gått bort och sedan rättat till det direkt igen betyder det att alla DNS'er som uppdaterade sig under denna korta period fick fel info. Sedan nästa gång dem uppdaterar sig fick dem rätt igen. Felet måste ligga hos nunames eller kanske en registrar som man också kan regga .nu domäner genom typ enom.com. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|