FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har precis börjat hålla på med lager/div och har haft svårt att hitta bra info om hur man använder detta på ett bra sätt med dynamisk positionering. Förhoppningsvis finns det någon här som har koll och kan hjälpa...
Jag vill positionera två lager under varandra. (anledningen att jag inte lägger dem i ett gemensamt överliggande lager är att jag vill att det undre ska laddas först). <div id="pnlLeftTop" style="Z-INDEX: 1; LEFT: 8px; POSITION: absolute; TOP: 0px;width="328px" Height="688px"> ............... </div> <div id="pnlLeftBottom" style="Z-INDEX:101;WIDTH:328px;POSITION:absolute;"> <script type="text/javascript"> document.getElementById('pnlLeftBottom').style.lef t=((328-250)/2)-5; document.getElementById('pnlLeftBottom').style.top =pnlLeftTop.offsetHeight; </script> .................. </div> Mina frågor: 1) Är det så här man gör, är det öht vettigt? Hur gör man annars? (att jag inte använder expression beror på att det bara fungerar i IE) 2) Med offsetHeight får jag ut den faktiska höjden i IE6, men inte i Firefox. (Den faktiska höjden är större än 688px som är deklarerat) Hur kan jag få ut detta i Firefox. En workaround jag hittat är att låta bli att deklarera en faktisk höjd, då får jag ut den rätta i Firefox också, men ibland vill man ju använda det för att få en minimihöjd. Tack/Max |
||
![]() |
![]() |
|
|