Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Web-applikation/verktyg. Ej site

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-11-10, 12:03 #1
Federico Federico är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2005
Federico Federico är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2005
Skall göra ett jobb åt medelstort företag, en applikation där de kan stoppa in sina produkter med tillhörande data, och skapa konton åt sina kunder.
Kunderna kan sedan logga in och anpassa priserna, välja produkterna de vill ha med och få en PDF genererad. Denna PDF kan de även automatiskt skicka för tryck.

Har nu funderingar kring vilken betalningsmodell jag ska använda och undrar om det finns någon här med erfarenhet kring detta.

1. Timmdebitering. Har en del större kunder under bältet redan och fakturerar dem oftast per timme, dock offerterar jag alltid i antal timmar jag tror projektet kommer ta och tar denna summa betalt.

2. Fast pris för projektet. Jag säger en summa, de pröjsar. Inget tal om tider annat än leveransdatum/betaversioner.

3. Utöver detta har jag funderingar om det kanske är läge att ta licensavgift av dem. Applikationen kräver en del verktyg/komponenter jag själv betalat licenser för, och den kommer hostas på mitt företags server.

Gruvligt tacksam om ngn med erfarenhet av liknande situationer vill ta sig tid och svara.
Federico är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017