FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hittade igår en norsk sajt som heter Adbuy.no där man kan lägga ut annonsutrymme på auktion för bjudning. Tyckte det verkade som ett intressant sätt att både sälja sitt annonsutrymme men även att köpa plats billigt.
Finns det en motsvarande sajt i Sverige? Om, vilken URL? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
helt klart en bra idé tycker jag! tror definitivt det hade funkat även här i Sverige. Det är väl nästan så att det hade funkat att ha en internt bara här på WN, med tanke på hur många företag det finns representerade här!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
VIP
|
helt klart en bra ide!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Något liknande, men lite enklare, har funnits i planerna - dock inte förverkligat... ännu i varje fall.
Det passar nog inte alla, men jag har haft tanken på en liknande sak en längre tid som komplement till annonsplatsförmedlingen i ren mäklar-form vilken nog inte heller kan passa alla. Det är ju alltid bra då det finns olika alternativ att använda sig av. /Bengt
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Heisann.
La meg først presentere meg. Jeg er Joachim Olsen, Daglig Leder for Adbuy.no Vi har konkrete planer for å lansere tjenesten i Sverige under Adbuy.se, og er i den sammenheng på utkikk etter en pålitelig person som kan være Driftsansvarlig for den svenske siden. Oppgavene til denne personen vil være å oversette systemet til svensk, og å stå for driften av siden. Det forventes at vedkommede gjør en solid innsats for å skaffe brukere og trafikk til den. Driftsansvalig vil få provisjonslønn basert på overskuddet til siden. Jo bedre jobb vedkommende gjør, jo høyere provisjon. Vi vil stå for å sette opp og hoste siden, komplett med kredittkortsløsning under domenet Adbuy.se Interresserte bes kontakte meg på epost: [email protected] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Verkar som en bra ide'
Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hade planer i våras på att starta en sådan sajt, men pga av tidsbrist så blev det inte något mer än en plan.
Men får lite mer tid snart så då kanske det kan bli aktuellt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hade också planer på att mer göra det som en köp o säljmarknad istället för auktion.
Vad tror Ni om det? Alltså köpa, sälja o byta annonser? /Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Något liknande har jag också tänkt på tidigare, men mycket simplare!
En slags sida där säljare matar in en "annons" som innehåller länk till sidan, typ av annonsering (CPM, CPC, etc), pris samt bransch man är verksam i. Alla annonser listas sedan på startsidan där man kan välja att sortera eller söka efter vissa kriterier. Sedan om en köpare är intresserad av en "annons" kan han kontakta säljaren via ett formulär där säljaren och köparen gör upp affären tillsammans utan att betala några avgifter till någon annan. Man kan väl kalla det för en slags portal för förmedling av reklam på webben.. får väl se om det är något man orkar ta tag i i framtiden.. Annars kan jag bara säga att själva idéen med auktion var smart! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|