FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skärmavbild 2019-02-09 kl. 13.03.22.jpg
Domänvärderingen ser inte ut att fungera så bra..... Tur att de skriver BETA... :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Troligtvis bygger de enbart sin värdering på populära sökord, som "telefon" etc. Verkar inte alls ta hänsyn till backlinks etc... skräp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad jag har förstått så bygger den på populär ord, ordets längd, domänens ändelse samt vad liknande domäner sålt för på deras marknadsplats.
Ruggigt svårt det där med domain valuations, undrar hur många år till det tar innan nån har fått tag i tillräckligt med statistik överlag och byggt en någorlunda tjänst .. =) Brandable eller domänvärde genom backlinks osv beror ju på vad man ska ha domänen till, en domän med bra backlinks och domänvärde kanske inte alltid smäller högre än en med ett bra namn å inga backlinks. Senast redigerad av GRL den 2019-02-09 klockan 17:38 Anledning: Tillägg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
GoDaddy anser ju tydligen Aftonbladet.se bara är värt 1100 kr. Att de bygger en värderingssajt som inte tar hänsyn till trafikvolym och inlänkar till domänen gör ju värderingssajten helt meningslös.
Finns det någon "fungerande" värderingssajt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
GoDaddys värdering är ett stort skämt. Nonsensdomäner kan värderas till $xxxx.
Personligen använder jag Estibot ofta, mest för datan man får tillgodo. Värderingsbiten får man ta med en nypa salt.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
qu.com
$ 2,074,000 USD EstiBot fair market value. Vore fint om den stämde.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Såg de va nån som sålt kk.com 2013 för över 2M .. =) Senast redigerad av GRL den 2019-02-10 klockan 16:23 Anledning: Tillägg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Read Only
|
Någon som är hyfsat duktig på domänvördering och skulle vilja hjälpa mig? Droppa ett pm i sånna fall
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|