FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad finns det för tjänster/möjligheter att visa väder på sin sida? Det jag framförallt är ute efter är hur många grader det är på en specifik plats, men även annan info kan vara intressant.
Det bör vara något sätt som man kan integrera helt i sin egen sida/design. Dvs inte någon fet banner eller annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
weather.com, du måste dock ha en länk & en liten banner till deras sajt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det där kan vi på webbtjanster.se fixa, utan reklam! Nu har vi iof fullt upp med den nya servern men vi kommer att erbjuda dessa tjänster. Själva har vi en variant på index-sidan till höger, men andra roligare lösningar på g.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du kontaktar SMHI kan de nog hjälpa dig med väderdata utan reklam eller annat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hmm jag funderar om man kanske kan använda sig av något RSS dokument från någon vädersida för att hämta väderinformationen på ett snyggt sätt. Är det lagligt att göra så? Vad rekommenderar ni?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
kolla med www.vader.se
vi har använt oss av dem tidigare! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Detta har tidigare diskuterats i denna tråd.
Citat:
Weather.com har en XML-version som vi använder på väderlek.se, men då är det som jag nämnde i den andra tråden ganska mycket restriktioner kring vad som får och inte får göras, förutom de länkar och bannern som måste finnas. SMHI är väldigt dyra om man ska täcka in hela Sverige. Foreca är väl möjligen ett alternativ som kan fungera bra, beroende på vilken typ av väderinformation du är ute efter.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
http://www.temperatur.nu tillhandahåller exakt det webbteknik frågade efter.
# Städning av off topic-inlägg / Marcus |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|