FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag driver en enskild firma för mina affilatesidor. Jag testar och provar ibland produkter som jag sedan skriver tester/recensioner om. Säga att jag provar en dammsugare, surfplatta eller liknade som inte behövs i firman för drift utan enbart för att testas. Sen vill jag sälja den till en privatperson eller till mig själv. Enligt skatteverket får man göra uttag av inventarier eller varor om det skattas för marknadspris. Men så fort jag packar upp en surfplatta och använder den så kommer jag aldrig att kunna sälja den för samma pris. Vad är marknadspris? Kan jag kolla på blocket och se var snittet ligger eller hur gör man? Har någon erfarenhet? Någon som klarat en granskning av Skv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Marknadspriset är det priset någon annan är beredd att betala för varan på begagnatmarknaden, såklart påverkar skicket, åldern osv. priset. Precis som du säger så kan man kolla vad liknande varor säljs för på Blocket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Räkna bort 15-20% av nypriset så borde det motsvara marknadspriset för en demoprodukt.
Om du testar produkten så att hårt slitage uppstår så blir värdet förstås betydligt lägre. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|