FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Funderar på att starta ett AB i en framtid för att ha en låda att samla pengarna från min site i (reklamintäkter). Tittar lite på "infrastruktur". Vill hålla allt så enkelt som möjligt så att jag kan fokusera på utveckling. För bokföring och redovisning av en site med enbart reklamintäkter, vad behövs för att hålla allt så enkelt som möjligt? -Bokföringsprogram? (Kapitas, FirmaBok eller liknande) -Löneutbetalningsprogram? (bara jag i AB och jag vill så klart utnyttja 3:12) -Räcker t o m papper o penna, eller excel för att hålla reda på allt? -Köpa alla dessa tjänster från någon firma som hjälper till med bokföringen? Förutsättningar Intäkter: Utbetalas 1 gång per månad, t ex Adsense Utgifter: Köp av tjänster (data från andra siter). Köp av arbetsredskap (t ex Laptop, surfplatta). Finns det något standardsvar 1A på detta eller vad brukar de flesta starta med vid ett enkelt upplägg? Tack! Senast redigerad av kitesurfer3000 den 2016-02-17 klockan 11:00 |
||
![]() |
![]() |
|
|