FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej alla, då var man tillbaka på WN efter en lång paus
![]() Jag har nyligen lärt mig (äntligen) att göra saker via terminalen istället för att förlita mig på GUI för administration av siter & filer. Jag som alla andra ser naturligtvis att terminal är det enda rätta! Nu till min fråga, efter att jag flyttade sidorna så förlorade jag all trafik, första dagen hade jag ingen htaccess fil så omskrivningar för permalänkar fungerade inte. Jag fixade dock detta ganska fort, och tycker att trafiken borde ha kommet tillbaka? När jag kör en site:fredriknas.se i google, så tycks alla typer linkar fungera, d.vs till /posts, /category, /tags, /pages etc. Om jag ser tex på FredrikNas.se, en helt vanlig blogg som har legat passiv i 2-3 år, den har dock haft 250-350 besökare per månad, något som nu har försvunnet helt. Kan det verkligen vara den ena dagen med dåliga permalänkar som tog all trafik? även om jag fixade det fort, och har skickat in ny sitemap till Google via Webmaster tools? Den andra faktorn jag kan tänka mig orsakar detta är att servern (datahallen jag valde) finns i England, men samtidigt så är siten definierad mot sverige i Google webmaster tools Några tankar? Är det något jag som nybörjare missar helt här? |
|||
![]() |
![]() |
|
|