FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det någon svensk aktör som hjälper .se reggning och WHOIS "proxy"-tjänst som döljer uppgifter om ägande?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Balou, min svenska adresser visas inte. Varken hos binero eller city network.
Står såhär på IIS: "As of June 3, 2013 the contact information for private persons/sole traders will only be shown if the holder of the domain name has approved the publication." Contact ID christ8794-81933 Name (not shown) Organization (not shown) Organization number (not shown) Holder e-mail address (not shown) Address row 1 (not shown) Address row 2 (not shown) Address row 3 (not shown) Zip code (not shown) City (not shown) Country (not shown) Phone (not shown) Fax (not shown) Contact created 2014-08-11 Contact last updated - Registrar www.binero.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för svaret. Det var för mig en nyhet att detta inte visas hos dessa webbhotell. Har domäner hos båda företagen och all info visas där, hur har du då gjort!?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är de inte registrerade i ett bolag då?
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har du dina domäner skrivna på dig som privatperson, så är dom dolda. Är dom reggade på ditt bolag, så kan man se uppgifterna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Samma villkor för privatpersoner gäller även för enskilda firmor som dock har möjlighet att välja om uppgifterna ska visas eller inte..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
nja.. som privatperson så syns förnamnet alltid. Det är detta som min kund alltså vill undvika. Iallafall de som jag tittat på!?
Senast redigerad av Balou den 2015-10-09 klockan 16:01 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hos Binero syns de 6 första bokstäverna i mitt namn. Så jag antar om man har kortnamn så kan detta synas? Däremot så står det så vitt jag kan se helt random bokstäver istället för de 6 första i mitt namn hos Missdomain.
Varför det är på ett sätt hos Binero och ett annat hos Missdomain har jag inget svar på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Som .SE-registrar (jag vet inte hur det ser ut för andra registryn) så är det upp till registraren själv att generera ett kontaktid. Kontaktidt skall vara utformat på ett specifikt sätt, men det ställs inga krav på hur bokstavskombinationen ser ut, jag brukar själv köra med tre första bokstäverna i efternamnet följt av de tre först i förnamnet om det inte finns önskemål från kunden på annat...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad som visas i whois styrs av IIS och samma regler gäller för samtliga .se registrarer. Dvs att för bolag syns informationi whois och för privatpersoner syns inte informationen (enskilda firmor, som har privatpersonens personummer som organisationsnummer kan välja)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|