FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Får meddelanden från Google att vissa sidor inte är mobilanpassade.
Bland annat: dollarn.nu/index.php/bilder/handla-med-dollar.php Som ni ser är det ju en ganska skum adress. Testar man dollarn.nu/index.php/hej så kommer man också till index.php utan CSS. Hur fixar jag detta? 404:an fungerar ju annars men inte i dessa fall.. Tack så länge! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Löste sig:
<link href="theme.css" rel="stylesheet"> Ändras till: <link href="/theme.css" rel="stylesheet"> Mvh Magnus |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Låter som att du har konfigurerat din sajt fel. Som du har nu kommer du få problem med duplicate content.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Hur kan man konfigurera bort detta så att sidan inte tillåter att man kan gå via dollar.nu/index.php/och-vidare ? Den behandlar ju nästan index.php som en mapp när man utläser det så här! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du har ju uppenbarligen en eller flera länkar med dollar.nu/index.php/och-vidare någonstans på din sida. Ersätt alla dina interna länkar med de urler som du vill att man ska komma in på. Då får google aldrig upp urler såsom dollar.nu/index.php/och-vidare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Menar du att jag skall använda länkar som <a href="http://dollarn.nu"> istället för <a href="index.php"> ? Påverkar detta inte antalet interna länkar som sökmotorerna tar hänsyn till? Mvh Magnus |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tar kontakt med dig Magnus.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
För att undvika missförstånd så har jag inte fått något svar eller lösning på detta ännu...
![]() Edit: Snabba puckar. Lösning på G. WN är bra. Senast redigerad av magnusmagnus den 2015-07-25 klockan 20:53 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Skulle även rekommendera att du lägger in rel=canonical / sida för att tydligt visa vad som är vad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Mvh Magnus |