FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Renodlar mina projekt ytterligare och vill avyttra min sida Valutakurser.net som listar valutakurser och lite sådant skoj.
Intäkter ----------------------------------- Hyfsade intäkter från Adsense, senaste veckan 1100 kr, historiskt något lägre och ett avbrott i april när jag testade affilliate istället. När jag drog upp adsense igen drog jag på lite modernare annonsformat och intäkterna verkar öka, tror de bör ligga på cirka 50 papp kommande 12 månader om man inte gör något. Trafik ----------------------------------- Har bra med trafik, se graf nedan. Legat stabilt och historiskt ökande dessutom. Pendlar mellan 1900-3000 sessioner per dygn senaste veckan och runt 15.000 per vecka totalt samt 65-70k besök per månad. Tror man kan öka trafiken om man gör sidan bättre, där finns lite potential om man säger så för den är inte jättebra och har inget nytt content sedan fyra år. Offentlig statistik här: http://www.sis-index.se/site-information/10000 Teknik ----------------------------------- Koden är egenutvecklad, parsear bankernas kurser och en extern källa för "huvudkurserna". Koden är rätt kass för jag är en dålig programmerare men den rullar på rätt bra. Nån gång om året får man skriva om en scraper och det tar väl 20 minuter, annars gör jag ingenting med den. Ligger på delat webhotell på Loopia idag, går nog köra på absolut billigaste plattform man hittar så inga kostnader direkt. Pris ----------------------------------- Tänker mig 24 månaders intäkter, men är öppen för förslag. |
|||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Bud på 50.000 inkommet
|
|||
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Med min otroliga flyt så blev såklart en av mina siter på samma webbhotellskonto hackade och kontot stängdes ner tills jag åtgärdat. Eftersom klockan är 22.00 är det lite svårt att få den öppnad igen.
Så det förklarar varför det inte ser ut riktigt som en aktiv sida just nu om man ville kolla på den. Perfekt timing! ![]() Senast redigerad av ztream den 2015-05-08 klockan 22:22 |
|||
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Uppe nu igen.
Fick fråga om trafikkällor: cirka 85% google organisk 13% direct 1-2% referrals |
|||
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har bud på 55.000 just nu.
|
|||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur länge pågår budgivningen?
|
||
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Finns inget slutdatum. När jag inte tror det kommer fler vettiga bud och jag kan leva med köpesumman så släpper jag den.
Just nu är budet på 65.000kr. |
|||
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nytt högsta bud på 75.000. Kommer ta bud tom söndag. Sen får någon annan lycklig driva valutasidan
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
80k budat. kl 12 på söndag släpper jag den.
|
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|