FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad skulle dom främsta motiven vara för att man ska sätta "nofollow for external links" på sitt forum?
Har haft "dofollow" i många år, men överväger att ändra.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Användare som spammar för att få bättre rank på sina sajter?!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Bästa orsak är slippa skräplänkar från ditt forum, dock kommer det inte lösa automatisk spam.
Men du borde se själv idag om det är mycket udda länkningar eller om det är ett problem idag eller inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Jag har kört nofollow i flera år. Kan inte säga att jag sett någon skillnad, men rent filosofiskt känns det rätt. Generellt så kan ju vem som helst registrera sig på ett forum och länka, du som webmaster mot en sökmotor kan ju inte garantera "follow" på alla dessa och då tycker jag det är rimligt att sätta nofollow. Alternativet är att ta bort rel= helt tycker jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Gjorde samma sak för något år sedan att om forumet snappar upp att det är en länk och gör den klickbar så blir det också rel="nofollow", simpelt genom att lägga till nofollow på href= i forumkoden. Kan inte säga bu eller bä om det resultatet då jag inte noterade någon direkt skillad. Använder stopforumspam som hindrar mycket skräp också, inte många bottar som kör https ännu så använder man bara det så slipper man en del junk.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|