FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Söker jobb just nu inom digital marknadsföring (adwords / sem etc) och undrar hur mycket jag kan begära ut i lön? Har själv ingen aning om hur mycket jag kan begära vid löneanspråket på anställningsintervjun.
Har ca 4 års kunskaper inom ämnet Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad har du för tidigare relevant jobberfarenhet?
Har du en universitetsutbildning? Lett till en examen? Har du några certifikat t.ex. AdWords? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Har gymnasieutbildning! Japp har både adwords och analytics certifikat |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte specifikt kring SEO ,
dock så vet jag att lönestatistik ofta är missvisande inom IT sektorn, speciellt i storstadsregionerna och främst Stockholm. Skulle säga att anpassa ditt anspråk mer till region, typ av företag/bransch och anställningsform snarare än vad som anses rimligt för din specifika tjänst. Ofta har företag inom kapitalstarka marknader, typ finans, bank, IT m.m högre löner för alla typer av tjänster. Och så klart marknadsför dig som "senior" inom IT och sök gärna typ av "Manager" tjänst för att få upp lönen.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Lön beror mycket på utbud och efterfrågan, samt vilken stad med. Är det många sökande på samma tjänst som ligger på runt samma nivå så risk för prispress med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tror ni att det går att begära 30000kr? Låter det rimligt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Lånar tråden lite och hoppas att det är OK. Borde vara intressant för din del också Martin.
Vilka övriga färdigheter kan man lära sig utöver certifikat från Google och skaffa sig relevant erfarenhet som boostar lönen åt rätt håll? MVH R |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|