FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Vi har ett relativt stort och mysigt kontor på ön Koh Samui (flera gånger framröstad som en av Asiens bästa öar). Eftersom vi sitter max 2-3 personer där samtidigt har vi plats för 1-2 personer till. Om någon ändå tänkt jobba i Thailand kan detta kanske vara ett alternativ? VARFÖR GRATIS? Varför inte. Kul att bolla idéer med någon, det finns plats och hyran skall ändå betalas. GRATIS LÄNGRE? Njä, ett halvår är taket, vill man stanna längre får vi dela på hyran. VAD INGÅR? Internet, stol, skrivbord, kaffe. JAG ÄR EN OANSVARIG SLARVER, GÅR DET BRA? Dessvärre inte, vi har värdesaker på kontoret och även om byggnaden vaktas 24-7 av vakter kan vi inte acceptera någon "strullpelle". VAD ÄR HAKEN? Ingen. Vill någon starta ett samarbete med oss, så är vi förstås öppna för det, men det är inget som helst "krav". TROR DU VERKLIGEN ATT NÅGON VILL ÅKA TILL THAILAND FÖR ATT JOBBA? Vi har haft många praktikanter och tillfälligt anställda svenskar. I övrigt har jag ingen aning. FIXAR NI VISUM? Nä, vi kan förmedla kontakter och ge tips, men eftersom det inte är frågan om anställning eller praktik får en ev person göra det själva. ÄR NI TREVLIGA? Min fru är det ivf. Jag försöker så gott jag kan. Min hund har dock damp, men hon väger bara 8,4 kilo. HUR SER KONTORET UT? Se bifogade bilder.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Litet tillägg... Bilderna har fyra år på nacken, vi har numer mer plats.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ser trevligt ut
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan man sova på kontoret?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har gjort det. Senast ett par timmar förra veckan. Så svaret är ja.
Får man göra det till rutin? Njä, tveksamt.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag kan intyga att även Kapten kokosnöt är trevlig
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det ser riktigt trevligt ut
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
+1, rent och snyggt kontor. Hade jag varit 20 år gammal hade jag nappat direkt
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser verkligen rent och snyggt ut jämfört med min soptipp till kontor.
Men jag föredrar mitt "strand-kontor" I hängmattan på stranden mellan ett par palmer (utsikten är mycket bättre där, bikini-pumpor som passerar förbi hela dagen.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |