Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lägga domäner hos en registrar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-10-16, 22:44 #1
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2008
Flitig postare

Standard Lägga domäner hos en registrar

Har hundratals domäner utsprida hos ett 15 tal registrarer men eftersom det är så förvirrande tänkte jag samla alla hos två registrarer. Godaddy för ej se och nu (Kaptenen du skrev att du skulle lämna Godaddy har jag för mig att jag läst någonstans för du var missnöjd som kund där. Kan du dela med dig av vad som hände och vilken valde du istället?) För se och .nu funderar jag för enkelhetens skull på City Network då en stor del är registrerade och redan ligger där. (men blev lite avskräckt då någon blev av med en domän hos Binero som också använder Atomia.)
Eftersom allas erfarenheter ändras så snabbt så tänkte jag vad ni rekommenderar i nuläget.
Priset är en viktig aspekt och givetvis säkerheten. Det enda jag gör med mina domäner är att byta namnservrar så någon avancerad DNS hantering är ej aktuell.
Rekommendationer och erfarenheter?
Tack på förhand!
OnlyMe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-16, 22:54 #2
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2014
Mycket flitig postare
laststorys avatar

Atomia är ett helvete, du lär ha egen övervakning och förnya domänerna manuellt om du vill vara på den säkra sidan i synnerhet om du har många domäner. Även när du flyttar dit dem om du nu gör det för att de kan försvinna från din kontrollpanel CN som företag är det inget fel på annars och de har bäst pris förutom FSdata där jag reggade en domän för snart två veckor sedan och de har inte genomfört registreringen ännu. Vill du ha det mer stabilt kanske Loopia ligger bäst till.

Detta gäller då .se & .nu.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-16, 23:19 #3
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyMe Visa inlägg
Har hundratals domäner utsprida hos ett 15 tal registrarer men eftersom det är så förvirrande tänkte jag samla alla hos två registrarer. Godaddy för ej se och nu (Kaptenen du skrev att du skulle lämna Godaddy har jag för mig att jag läst någonstans för du var missnöjd som kund där. Kan du dela med dig av vad som hände och vilken valde du istället?)!
Jag kommer sakta men säkert flytta över mina domäner till NameCheap (Enom) och United Domains (samma ägare som Sedo).

Det jag främst ogillar med GoDaddy är att de har lockpriser för nya kunder, men inte i närheten så bra rabatter för oss som varit kunder i 15+ år. NameCheap kör konsekvent låga priser. Jag tycker de har en seriösare framtoning och anser att de är ett bättre alternativ för oss som sitter på många domäner.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-17, 00:55 #4
Flitig postare

Flitig postare

Tackar för att ni delar med er. Ang. din registrering hos FS-data som inte blivit registrerad så måste du haft extrem otur. Har reggat över 50 domäner där och det brukar gå blixtsnabbt när man betalar med kort. Använder alltid dem för .se numera för att de har så lågt pris och just snabbheten med registrering. Vad jag dock saknar är att tidigare så fick jag alltid ett mejl med att domänen är registrerad men dessa har numera uteblivit. Har du kontrollerat hos nic.se om den är registrerad. Annars skicka ett mejl dit omgående så får du den registrerad.
Oläst 2014-10-17, 08:03 #5
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
Jag kan säga att City Network skickade ut ett mail i går om att man hade missat att fakturera domäner i tid, och uppmanade samtidigt till att gå in och betala alla fakturor omgående. Alternativt skulle man gå igenom alla manuellt och kolla vilka som var på väg att gå ut.

Som många har sagt innan, man behöver en extra kontroll om man äger många domäner. Jag rekommenderar tartareandesire's http://www.wn.se/member.php?u=761 domänövervakning som man driftar själv. Annars är Domain Tower ett alternativ men vill man bara ha domänövervakning och hålla statistiken för sig själv så rekommenderar jag tartareandesire's programvara.
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-17, 09:40 #6
laststorys avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
laststorys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av OnlyMe Visa inlägg
Tackar för att ni delar med er. Ang. din registrering hos FS-data som inte blivit registrerad så måste du haft extrem otur. Har reggat över 50 domäner där och det brukar gå blixtsnabbt när man betalar med kort. Använder alltid dem för .se numera för att de har så lågt pris och just snabbheten med registrering. Vad jag dock saknar är att tidigare så fick jag alltid ett mejl med att domänen är registrerad men dessa har numera uteblivit. Har du kontrollerat hos nic.se om den är registrerad. Annars skicka ett mejl dit omgående så får du den registrerad.
Ja den är inte registrerad ännu & jag vet vad som är felet eftersom Loopia kontaktade mig och beskrev det några dagar efter jag registrerat domän hos dem. (Att .se inte stödjer alla nya gTLD:er) Tycker bara det är dåligt att FSdata inte kontaktat mig ännu, har väntat med flit för att testa deras nivå på kundservicen.

Glömde att tillägga att om du använder Atomia kommer du får en massa fakturor ibland, upp mot tre stycken på samma domän med helt olika datum med mera. Atomia är ju den förmodligen sämsta kontrollpanelen som används numer. Om det är värt tiden de tar kan ju bara användaren avgöra, bara synd för de som måste upptäcka det den hårda vägen.
Oläst 2014-10-17, 14:09 #7
lazats avatar
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lazats avatar

Reg.datum: May 2004
Om du inte behöver en snygg webbsida så kan du skapa konto på www.internetnamn.com tills nya sidan är igång som jag skrev om tidigare tråd.
lazat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-17, 14:58 #8
laststorys avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
laststorys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Ja den är inte registrerad ännu & jag vet vad som är felet eftersom Loopia kontaktade mig och beskrev det några dagar efter jag registrerat domän hos dem. (Att .se inte stödjer alla nya gTLD:er) Tycker bara det är dåligt att FSdata inte kontaktat mig ännu, har väntat med flit för att testa deras nivå på kundservicen.

Glömde att tillägga att om du använder Atomia kommer du får en massa fakturor ibland, upp mot tre stycken på samma domän med helt olika datum med mera. Atomia är ju den förmodligen sämsta kontrollpanelen som används numer. Om det är värt tiden de tar kan ju bara användaren avgöra, bara synd för de som måste upptäcka det den hårda vägen.
Och då var den reggad helt plöstsligt, bättre sent en aldrig
Oläst 2014-10-17, 21:32 #9
Flitig postare

Flitig postare

Kommer välja Loopia för de viktigaste domänerna, Atomia är inte att lita på.
Synd för City har en bra och trevlig telefonsupport, lägger några webbplatser där men börjar överföringen till Loopia omgående.
Oläst 2014-10-17, 21:41 #10
Flitig postare

Flitig postare

Adressen i din signatur "full kontroll på dina domäner" ligger nere och sidan du hänvisar till har Copyright 2001-2004, tyvärr känns det lite förlegat och för osäkert.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017