FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har hundratals domäner utsprida hos ett 15 tal registrarer men eftersom det är så förvirrande tänkte jag samla alla hos två registrarer. Godaddy för ej se och nu (Kaptenen du skrev att du skulle lämna Godaddy har jag för mig att jag läst någonstans för du var missnöjd som kund där. Kan du dela med dig av vad som hände och vilken valde du istället?) För se och .nu funderar jag för enkelhetens skull på City Network då en stor del är registrerade och redan ligger där. (men blev lite avskräckt då någon blev av med en domän hos Binero som också använder Atomia.)
Eftersom allas erfarenheter ändras så snabbt så tänkte jag vad ni rekommenderar i nuläget. Priset är en viktig aspekt och givetvis säkerheten. Det enda jag gör med mina domäner är att byta namnservrar så någon avancerad DNS hantering är ej aktuell. Rekommendationer och erfarenheter? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Atomia är ett helvete, du lär ha egen övervakning och förnya domänerna manuellt om du vill vara på den säkra sidan i synnerhet om du har många domäner. Även när du flyttar dit dem om du nu gör det för att de kan försvinna från din kontrollpanel
![]() Detta gäller då .se & .nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det jag främst ogillar med GoDaddy är att de har lockpriser för nya kunder, men inte i närheten så bra rabatter för oss som varit kunder i 15+ år. NameCheap kör konsekvent låga priser. Jag tycker de har en seriösare framtoning och anser att de är ett bättre alternativ för oss som sitter på många domäner.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tackar för att ni delar med er. Ang. din registrering hos FS-data som inte blivit registrerad så måste du haft extrem otur. Har reggat över 50 domäner där och det brukar gå blixtsnabbt när man betalar med kort. Använder alltid dem för .se numera för att de har så lågt pris och just snabbheten med registrering. Vad jag dock saknar är att tidigare så fick jag alltid ett mejl med att domänen är registrerad men dessa har numera uteblivit. Har du kontrollerat hos nic.se om den är registrerad. Annars skicka ett mejl dit omgående så får du den registrerad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kan säga att City Network skickade ut ett mail i går om att man hade missat att fakturera domäner i tid, och uppmanade samtidigt till att gå in och betala alla fakturor omgående. Alternativt skulle man gå igenom alla manuellt och kolla vilka som var på väg att gå ut.
Som många har sagt innan, man behöver en extra kontroll om man äger många domäner. Jag rekommenderar tartareandesire's http://www.wn.se/member.php?u=761 domänövervakning som man driftar själv. Annars är Domain Tower ett alternativ men vill man bara ha domänövervakning och hålla statistiken för sig själv så rekommenderar jag tartareandesire's programvara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Glömde att tillägga att om du använder Atomia kommer du får en massa fakturor ibland, upp mot tre stycken på samma domän med helt olika datum med mera. Atomia är ju den förmodligen sämsta kontrollpanelen som används numer. Om det är värt tiden de tar kan ju bara användaren avgöra, bara synd för de som måste upptäcka det den hårda vägen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du inte behöver en snygg webbsida så kan du skapa konto på www.internetnamn.com tills nya sidan är igång som jag skrev om tidigare tråd.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kommer välja Loopia för de viktigaste domänerna, Atomia är inte att lita på.
Synd för City har en bra och trevlig telefonsupport, lägger några webbplatser där men börjar överföringen till Loopia omgående. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Adressen i din signatur "full kontroll på dina domäner" ligger nere och sidan du hänvisar till har Copyright 2001-2004, tyvärr känns det lite förlegat och för osäkert.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|