FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur gör man in Adwords för att ens annonser enbart ska visas på Google.se? Dvs för att annonsen inte ska visas på några partnernätverk, andra hemsidor, eller någon annanstans än just vid sökningar på Google.se??
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu är mitt Adwords på Engelska, men du fattar:
Din kampanj ->> Settings ->> Networks ->> Avmarkera 'Include search partners' |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack WebboT,
Då hade jag gjort rätt från början. Men jag får helt orimliga siffror på visningar och besökare för ett utav mina sökord. Jag får på ett enda sökord fler än 500 visningar på mindre än 1 timme på ett sökord som normalt har 9900 sökningar per månad i Sverige enligt Googles egna statistik. Så jag antog att orsaken var att någon slags partnernätverk eller liknande visade min annons. Skumt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
....Kan tillägga att kvaliteten på besökarna jag får är usel. Mkt låg interaktion. Mångdubbelt sämre "beteende" jämfört med vad jag normal får via organisk sök på google.se. Vet inte vad det kan bero på. Kan Google ha problem med botar eller liknande blufftrafik på Adwords? Antar att de har koll på sånt och det är långsökt som förklaring?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du kanske kör för breda sökord.
Sökordet "bil" ger så klart en massa orelevant trafik. medans.. "begagnad grön bil i bagamossen" ger extremt relevant trafik. (om det är en begagnad grön bil i bagamossen du annonserar) ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nejdå, jag har koll på läget vad gäller själva sökordet. Det är normalt "spot on" vad gäller besökare som kommer ifrån organiska serpen på just det sökbegreppet (det är egentligen 2 ord). Normalt konverterar en stor andel av dem och jag har flerårig erfarenhet och statistik på dem, men dessa besökare som Google nu skickar ifrån Adwords är långt därifrån. Något står inte rätt till här, men med min begränsade erfarenhet utav Adwords gör att jag inte vet vad detta beror på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Då får vi väl utgå från att du har koll på olika matchningstyper på sökorden också. Dvs att du inte använder bred matchning
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|