FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad skulle man göra om man plockade hem mer än 1.5 miljarder kronor på lotto?
Själv tror jag att jag skulle börja med att stänga ner facebook-kontot och spärra mobilen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bra fråga, tror jag har lite annan läge och svar då jag redan är rik.
Men 1.5 miljarder extra, det ger inte överdriven frihet om man vill överdriva. Men några extra saker som jag skulle förändra med 1.5 miljarder. * Gå från första klass till eget privatjet, alla fall kortare resor. Längre resor på 12h+ hade jag nog ändå föredragit en A380 eller 777 än en mindre jet i riktigt oväder. * Köpt en Yacht för kanske 100-200 miljoner * Ökad hotell budget, istället för hotell med listpris 500-1000EUR per natt köra hotell med listpris från 2000-5000EUR natt. * 24/7 butler och privat chaufför Har ju funderat mycket om man skulle köpa sig flera bostäder, problem är att fina bostäder i passande klass hade kostat från 30-100 miljoner. Sedan ha personal som underhåller alla olika bostäder på alla platser i världen. Så tror jag väljer hotell istället, då kan man besöka mer platser och olika hotell och slipper allt runt omkring. Även om hotellnätter inte är någon investering. Annars personligen skulle jag inte sakna något som jag inte redan har idag, jag är inte intresserad köpa specialbeställda smycket för 100 miljoner bara för visa att man har pengar. Jag föredrar bra lyx och standard, och sätter man budget på 5kEUR per natt för dom finaste lyxhotellen så kan man ändå bara slösa någon miljon per månad för hotell. Även hotell har listpris på 5-10kEUR per natt så betalar man aldrig listpris om man väljer stanna många nätter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bra tips Patrik
![]() Jag planerar redan för vad jag ska göra och då är det ju bra med fina tips från nån som redan har koll på läget! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag skulle ringa Schyman och sedan skulle vi tillsammans bränna allt i en gigantisk tunna utanför Patrikwebs hotellfönster (obs! suite) i Dubai.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle nog ha betalat av lägenhetslånet. Skulle nog inte ha sagt till någon att jag vunnit pengar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Så lycka till att vara anonym om du vinner stort på ett amerikanskt lotto. :-) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|