FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Idag fick jag följande e-mail: Citat:
Källa: http://morganlinton.com/scam-alert-n...irk-engelmann/ OBS! De byter namn och e-post relativt ofta, men konceptet verkar vara likartat.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-09-11 klockan 17:22 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hmm,
Morgan Lintons inlägg är 2,5 år gammalt... Jag la inte märke till den detaljen förrän nu. Nåja, metoden figurerar uppenbart fortfarande så varningen är väl att anse som aktuell ändå.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag spelade med i detta för att se vad det hamnade och i mejl två uppmanades jag "certifiera min domän" med en specifik tjänst som såklart kostade pengar. Ett klassiskt Nigeriabrev-koncept således. Istället för att "certifiera" svarade jag på mejl två: Citat:
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Haha. Hoppas han antar utmaningen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kom å tänka på den där filmen med två killar som slår varandra med en fisk... Scammer security trust video https://www.youtube.com/watch?v=gbzwZtSnzOs
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag bumpar denna därför jag fått nya falska bud på domäner från samma skojare, eller i varje fall från någon som någon som anammar motsvarande bondfångeri-metod. Varning härmed utfärdad! Igen. Ingen annan som fått motsvarande mejl?
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det som oroar mig mer är de som skickar identiska mejl i Godaddy's namn et. al. Bara länken skiljer dem åt, lätt att inte kika på den om man får en 20 mejl därifrån per dag om man nu klickar på länkar från mejl vilket säkert många gör. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Fast visst håller jag med. Det är relativt taffligt utformat.
![]() |
Svara |
|
|