FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej på sitter här och funderar lite och undrar om .se och .com är lika verdefulla i sökmotorn för en Svensk sida ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Ja, såvida innehåll och länkkraften är samma. .SE kan dock ha en viss fördel därför att folk kan tendera att föredra vår landsdomän för svenska webbplatser.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, men du kan ju fortfarande tappa trafik till .se-domänen om du bara har .com.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Se domäner ger bättre ranking i Sverige än .com... sedan beror det väl lite på vilken marknad man inriktar sin domän mot...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har du fog (källa) för det påståendet?
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Fortsätter...
En av de duktigaste medlemmarna beträffande SEO här på WN, Jim Westergren, verkar ha en liknande uppfattning och erfarenhet som mig: Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Av egen erfarenhet är .se och .com lika bra men det är alltid bäst att ha .com om man tex vill driva sajten internationellt också. Rent seo mässigt är dem lika bra!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tänker så att folk förmodligen hellre klickar på en .se-domän än en .com vilket i sin tur gör att domänen höjs i SERP:en = mer värdefull i sökmotorn.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|