Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Efterlyser tips på bra och erfarna Joomla-konsulter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-08-24, 16:49 #1
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Standard Efterlyser tips på bra och erfarna Joomla-konsulter

Vi ska byta hemsida för föreningen då nuvarande leverantör stänger ner systemet vid årsskiftet.

Har under lång tid tittat på olika alternativ.

Hade helst hittat någon annan extern leverantör men inget av de lösningar jag tittat på har klarat våra (mina) krav på bl.a flexibilitet.

Därför kommer det nu att bli en egen lösning i Joomla 3 då vi bl.a idag använder vissa Joomla extansions (T.ex DT register) som jag inte har några bättre alternativ till. Dessutom har jag arbetat med Joomla på en del sidor tidigare och känner mig hemma med backend.

Det som är viktigt är att kunna få till en snygg och tydlig mall för hemsidan som är överskådlig både på desktop och mobil (och det däremellan). Jag ser det som att det handlar om en responsive mall och de standardmallar jag brukar jobba med har ofta en del att önska när det gäller hur informationen presenteras på olika skärmstorlekar och hur bilder skalas.

Vi har i dag inte behov av att användare ska kunna logga in och inte heller någon webbutik. Men det är möjligt att man kanske vill koplettera med det i framtiden.

Sedan får man gärna tipsa om olika andra extensions som gör att arbetsflödet blir smidigt. (Använder idag t.ex olika extensions från Akeeba, anythingdigital, Vargas etc.)

Jag har haft kontakt med ett par konsulter som det säkert inte är något fel på förutom att vi finns i Stockholm och de på olika plaster ute i landet. Även om mycket går att ta på distans så är jag lite gammalmodig av mig och vill i alla fall kunna ha några fysiska möten för att gå igenom mina (våra) önskemål. Därför vill jag i första hand arbeta med någon i eller i närheten av Stockholm. (Men sitter den för oss "ultimata experten" på annan plats i Sverige få jag kanske tänka om.)

Jag vet vad jag vill ha men har inte kunskapen att själv lösa det.

Sedan kan det även vara en fördel med lite input från andra som kan komma med förslag/lösningar som jag kanske inte själv visste att jag ville ha eller att man kunde göra på det sättet.

Peter
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017