FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej. Jag är på väg att köpa ett domännamn genom en firma i sverige. Det blir det första domännamnet jag blir tvungen att lägga lite pengar för, mina domäner som jag använder idag är för en privat blogg och portfoliosida. Jag har alltså bara köpt domäner från registrarer.
Jag har aldrig tidigare gjort detta och undrar om det finns något tips och om risken finns att man inte får domänen. Jag har gjort lite efterforskningar och personen i fråga verkar äga en del domäner. Han skyltar med sitt namn på alla sidor och är inte "gömd" bakom någon hemlig identitet. Loopia kommer att ta emot förflyttningsblanketten, om det skulle vara intressant att veta. Jag vill helst inte skriva namn eller vilken domän det handlar. Det kan mycket väl visa sig att jag inte hade något att oroa mig över. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Känner du dig det minsta osäker på transaktionen så använd tredjeparts escrow lösning som t.ex. escrow.com.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Säljaren har momsregnr, det har jag kollat upp. Personen omnämns inte på nätet i något dåligt sammanhang. Inga slagningar på lexbase.
Jag kör. Vill inte vänta :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har köpt/sålt domäner mot svenska företag och privatpersoner under många år och har aldrig varit med om några problem. Kör jag internationellt och större belopp så brukar jag använda Escrow-tjänst (eller SEDO).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tror att det har gott bra. Det känns superkul! Har ett stor ide och ett stort projekt framför mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har stött på problem där säljaren ändrade sig när vi nästan var klara och jag redan hade lagt tid på projektet som skulle köras på domänen. Det var surt.
Det har förekommit en del strul och ibland har det inte blivit någon affär, men ingen har någonsin förlorat pengar.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
nå vad var det för namn?
|
||