FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej på er!
Jag har lite problem att få igenom mitt företagsnamn och verksamhetsbeskrivning på bolagsverket. Anledningen är att det finns företag som heter liknande, men jag anser att vi inte är i samma bransch. Jag håller på att putsa på verksamhetsbeskrivningen för att bli unik och inte nekad beroende på att bolagsverket tolkar branschen fel. Vi kommer arbeta med att hjälpa företag med med deras platser på sociala medier, alltså t.ex Facebook och LinkedIn. Vi kommer sköta den dagliga driften, svara på frågor och lägga upp ny information. Vi kommer även anpassa utseendet på t.ex Facebook med hjälp av enkel HTML-programmering. Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska skriva verksamhetsbeskrivningen? Vilken bransch är egentligen det här? Jag tycker att datakonsultverksamhet är för generellt, då kommer jag bli nekad på grund av namnet. Just nu ser mitt förslag ut så här: "Bolaget ska bedriva webbdesignverksamhet för företag som vill använda sig av sociala nätverk och kommunikationsplatser på internet. " Webbdesign är väl den närmsta branschen jag kan hitta men det beskriver ju egentligen inte tjänsten i sin helhet. Nån som har några tips att komma med? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Istället för att låsa dig vid en viss typ av metod (webbdesign), formulera dig i måltermer istället dvs vad ni ska uppnå. Å andra sidan kanske sådana formuleringar passar bättre i affärsplanen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bedriver it-lösningar för olika företag, utvecklar webbplatser, it-tjänster och mobilapplikationer.
Så har du väl garderat dig lite ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|