FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Har nyligen lanserat en eTjänst som fyller ett tomrum på det svenska nätet. Jag har jobbat stenhårt med projektet som mestadels riktar sig till studenter och skribenter (plus andra ordintresserade människor). Den information webbplatsen tllhandahåller finns inte att införskaffa någon annan stans då tidigare publikationer är slutsålda (även begagnade). Jag vill tyvärr inte nämna vad det är för tjänst för tillfället då jag misstänker att jag kan ha en eller två konkurrenter som forummedlemmar här. Frågor: 1. Har ni erfarenhet av att maila t.ex. IDG, SvD, Aftonbladet, Expressen eller dylikt - och lyckats få de att skriva om er? 2. Bör man instället rikta in sig på bloggar? 3. Om man vill att skolor/universitet ska använda eTjänsten, mailar man då skolverket eller respektive skolor så de lägger upp resursen på sina intranät? Väldigt tacksam för svar. Vet hur man sökoptimerar men skulle vilja få lite mer publicitet runt eTjänsten. Självklart hade pengar vart en lösning men håller i dom som en sista utväg. (Ni kanske har några billiga marknadsföringstekniker?) Går det att göra utskick till skolor? Massa frågor. Hoppas någon vill ta sig tid och besvara dessa! Tack på förhand! Mvh, Kim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Alltså, om tjänsten fyller ett tomrum på marknaden så finns inga konkurrenter!
Men när man mejlar nyhetsredaktioner (dvs man skickar ut en pressrelease) så ska man: 1 - ALDRIG ha rubriken PRESSRELEASE 2 - Direkt skriva vad som är unikt 3 - INTE använda Säljsnack 4 - Rubriken ska ange vad som är unikt och vilket värde det tillför läsaren 5 - Gör en ganska kort text på max 10-15 rader 6 - Ange tydliga kontaktuppgifter 7 - försök inte att få det att vara en annons, tidningar lever på annonsintäkter |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|