FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja skulle vilja ha lite feedback på ett projekt som nyss lämnade alpha-stadiet.
Den temporära domänen finns här trackim.ddns.net. Användarnamnet är "rotmos" och lösenordet "alpha". Iden med siten är att skicka ut SMS-notifikationer med mellantider, live till nära och kära under ett långdistanslopp som te.x ett Ironman. Testkörde själv basfunktionaliteten under ett IM-lopp i sommras och tänkte nu öppna upp tjänsten för allmänheten. Jag tar gärna emot feedback på funktionalitet, buggar os.v. Några notiser: Betalmodulen är inaktiverad, så vill ni testa å "köpa" något så är det bara att klicka på "Pay with PayPal" så markeras ordern direkt som betald. Har även inaktiverat alla SMS-utskick (för att inte tömma min plånbok under testandet), så det är frittfram att skapa prenumerationer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kul tjänst - och bra alternativ till de som erbjuds på GÖteborgsVarvet och Stockholm Marathon m fl, men rätt så enkel design - Bootstrap out-of-the-box är känslan för mig (som jobbar med frontend)
Hur fungerar tjänsten? Scrapar du tidtagarens live-resultatsida och skickar SMS om något nytt inträffar? Vilka (svenska) tidtagare har du stöd för? Jag bevakar en löpare som springer den 10 så får vi se :-) Något jag sett redan: Man borde inte kunna prenumerera för ett lopp som redan varit. Och har det isf varit borde man kunna få totaltid samt eventuella split-tider. Senast redigerad av allstars den 2014-08-07 klockan 16:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Just nu inga. Tanken är (precis som namnet, startsidan och alla inlagda lopp avslöjar ![]() Kanske var lite otydlig med de i första inlägget, men jag stängde precis av alla notifikationer då varje SMS kostar 40 öre. Inte speciellt farligt om några enstaka personer testar, men är lite orolig att 100-tals prenumerationer ska läggas in, vilket blir dyrt i längden. Citat:
Men helt rätt. Innan siten går live så ska de inte gå att följa personer som redan kört. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fungerar bra, men är dyra
![]() Det är nog en förutsättning att ha OK från tidtagaren att scrapa resultatsidan och att tidtagaren själv har live-rapportering. Flertalet har dessutom SMS-tjänst att koppla på, vad jag sett. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |