FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej glada WN:are
Jag har en liten fundering, hade tänkt installera Prestashop och köra en e-butik med det valet, nu har jag dock hittat ett snyggt tema som dessutom redan är översatt till svenska men det är Woocommerce. Nu funderar jag alltså på att lämna tanken på Prestashop och använda Woocommerce istället. Vad har ni för erfarenheter med Woocommerce, vad är positivt respektive negativt? Är det enkelt att använda? Finns alla nödvändiga moduler för frakt, betalning osv..Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Woocommerce skulle jag väl säga är lite snabbare, snyggare och modernare än prestashop. Woocommerce passar perfekt till mindre webbshoppar där kravet på funktioner och statistik inte är så stort.
Woocommerce är dessutom MYCKET lättare att anpassa och blir mycket billigare att anlita en konsult till. Prestashop har massvis med funktioner som woocommerce saknar, men finns gott om plugins till woocommerce för att täcka i värsta fall. Men moduler för frakt och betalning lär du inte se någon större skillnad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för att du tog dig tid att svara youheared it, uppskattas.
Det får bli woocommerce. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
WooC är fint och blir bättre hela tiden. Gillar prestashop, men uppdateringarna mellan större versioner kunde dom ha gjort behagligare.
Bra med WooC är att det funkar fint med tex w3tc för page caching vilket gör sidorna riktigt snabba. Bra utbud med teman också. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|