FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är varmt!
Vi har upp mot 26-27 grader när vi sover och det är absolut för varmt. Vårt ventilationssystem är inte byggt för att kyla så det gör ingen nytta. Min fråga är, kan någon tipsa om en vägghängd AC som inte kräver att man har ett aggregat på fasaden? Gärna diskret typ de som Samsung producerar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför vägghängd?
Jag har en stående, kom bara ihåg att du måste få ut den varma luften ut ur rummet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Att ha en slang ut från den som står på Golvet måste vi ha fönstret öppet är inte optimalt i och med att vår påg gärna klättrar. Fönstret är bara 0.5 meter från golvet där vi skulle kunna ha den.
Det är därför en vägghängd är bäst för oss |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Att fästa på väggen kräver inte mer än att jag borrar några hål för att sätta upp den. Jag vill som sagt inte ha ett aggregat på utsidan så några hål rakt genom väggen lär inte behövas
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sätt upp en hylla och ställ den här där: http://www.clasohlson.com/se/Klimata...ee/Pr365201000
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Innan vi hade småbarn hemma körde vi Clas Ohlsons golvfläkt/vindmaskin. Perfekt även på vintern om du vill skiva gurka och dekorera vardagsrummet med det. Kan också användas istället för dammsugare, dra på max och allt flyger omkring. http://www.clasohlson.com/se/Golvfl%...maskin/36-5523
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Du måste ju gå ut värmen från maskinen alltså ett utkasthål i väggen eller dra slang ut ur fönstret. Får du inte borra ett 10cm hål i väggen blir det fönstret
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vore dock ganska coolt om du hade lyckats kyla ner ett slutet system, du hade lätt fått ett Nobelpris :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Samma princip som en elektrisk peltier som för att kunna blir inskall på ena sidan blir väldigt varm på andra och man flyttar värmen. Fast som ni säger så brukar man använda kompressor för kylskåp/ac i normalfall. Du kan ha kompressorn på insidan så länge värmen från radiatorn kan få smita ut?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|