FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Man hör ju på olika ställen att det är dåligt att ha ord som "link" "partners" och så vidare på länksidor eftersom sökmotorer nedvärderar det, alla håller med om att det är så eller?
Men nu undrar jag hur det är med svenska ord.. Till exempel om man har "lankar", "laenkar" och så i urlen, tror ni det är nåt stort problem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej, det skulle jag inte tro.......
Men man vet ju aldrig. Använder det själv på en av mina sidor just laenkar - Länktips. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Lite off topic nu, men stämmer det verkligen att man ska skriva ae istället för ä? Söker man på ett ord, och det finns i en url, så blir det fetstilt i sökresultatet. Söker man på ett ord som innehåller ä, å, ö, t.ex. länkar, och "laenkar" finns i url:en, så blir det inte fetstilt. Varför?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bra fråga Desoto
Vet bara att google tolkar å=aa ä=ae ö=oe Vad jag fått lära mig. och Tjörndesign har ju lämnat oss tyvärr.... Så någon annan får väl agera expertis då..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo, det är också vad jag har fått lära mig. Men man tycker ju att ifall Google hade tolkat ae som ä, så borde en sökning på "länkar" göra "laenkar" fetstilt.
Kan det kanske vara så att eftersom det numera är möjligt att ha åäö i domännamn, så har Google övergått till att man ska börja med åäö i url:er? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Angående dessa "poison words" (giftord ? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det här har diskuterats en del på webmasterworld (men angående mellanrum etc) och där finns det ett antal medlemmar som hävdar att fetstilen inte har något som helst samband med nyckelord som google ser när den letar fram relevanta resultat. Jag kan tyvärr inte ger någon hänvisning men som kommentar på inlägget angående festilen.
Men naturligtvis är festilen praktisk för att få besökarens uppmärksamhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Validating
|
Citat:
Det har varit mycket diskussioner om detta. Fanns nog viss belägg för det förr (3 år sedan) men knappast idag. Citat:
![]() Det skadar inte att skriva aare istället för are om sidan handlar om Åre. Föresten testa att söka på åre själv, rsultat #9 = AARE's Home Page aare.edu.au Knappast relevant för Åre. Google Fetstilar inte domännamnen/kataloger/filnamn längre. Endast för att försvåra för oss i branschen för att veta vad dom värderar. Personligen tror jag Google insåg att det var ett misstag att visa fetstil i url'er från början och nu rätta till det. Talar sitt tydliga språk tycker jag. Citat:
Har inte hjärta att lämna alla mina vänner här alldeles ensamma ![]() Får hoppas att detta forum kan bli lite mer konstruktivt nu i fortsättningen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||