FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag är inget språkgeni, kommer aldrig att bli. Men jag ser till att mina artiklar/texter är unika (emot varande/och inte stulna) och inte genererade av program. Men hur gör ni för att kontrollera att texterna håller hög kvalité? Att skriva texter som håller mycket hög kvalité kräver sin hen. Finns det några smart sätt att få sina texter granskade av ett superproffs? Tänkte göra stickprov, men känns lite komplicerat. En bitter författare kommer alltid att hitta formuleringar som hen tycker är bättre och har ett intresse av att sälja sin egen text. Hur gör ni?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är expert på att skriva bra texter, behöver ingen som granskar mitt jobb
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag brukar försöka sätta mig in i läsarens perspektiv. D.v.s. om jag besökte en sida i jakt på en viss fråga, problem eller ämne - hur skulle artikeln/innehållet tilltala mig? Är det ett naturligt läsflöde, och fångar den intresset för vidare läsning? D.v.s. är det faktiskt en text av värde, eller raltar man bara självklara saker och ordbajsar?
Ofta behöver inte texter vara utformade likt en expertkrönika i DN. Hur många gånger har man egentligen inte suttit på diverse forum och blivit imponerad av något detaljerat eller läsvärt inlägg? De flesta bra texter som blir virala eller delade/länkade till är inte skrivna av författare/utbildade skribenter enligt min erfarenhet. Det är texter av vanliga människor - för vanliga människor. Har man det i hänsyn brukar det oftast gå bra (tycker jag). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänkte bara lägga fortsätta på leonard's post. Kolla in t.ex. löpsedelstekniken.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ifall man har svårigheter med detta, eller känner att ens kärnfokus kanske istället bör ligga på annat så kan man ju alltid anlita en copywriter. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|