FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Har en fråga angående varumärken och domän. Jag är intresserad av ett domännamn där den som äger det vägrar att sälja till ett rimligt pris. Han hävdar att deras varumärke är uppbyggt osv..sidan har funnits sen 2010. Men det ligger inget registrerat på patentverket så det jag undrar då är ifall man själv skulle registera ett varumärke med samma namn.. Kan man då få rätt till domänen eftersom man äger "varumärket? Och skulle det hjälpa ifall man äger .com adressen? Hoppas ni hänger med och att någon kan ge ett bra svar på det här ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej du kan inte starta ett företag senare och tro du vinner en ATF
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Men då äger man ju varumärket? Borde inte han tvingas byta då eftersom jag kommer äga namnet då? Idag så äger ju ingen namnet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, du kan inte registrera företag eller varumärke i efterhand och sedan kräva någon på en domän med samma ord i. Det är väl ganska klart för de flesta, då det skulle skapa kaos bland domänregistreringar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sen är det ju frågan om du ska köra EF eller AB? EF så måste du namnskydda i alla län allt eftersom, ett AB blir ju namnskyddat i hela Sverige direkt... Så läs på om ATF så får du vetskap om hur det fungerar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Så för att personen inte vill sälja domänen är du villig att försöka förstöra för ägaren? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|