Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Grym appidé, hur gå vidare?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-01-26, 00:17 #1
kewinxDs avatar
kewinxD kewinxD är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2012
Flitig postare
kewinxDs avatar

Standard Grym appidé, hur gå vidare?

Halloj! Har verkligen kommit på en grym och unik app som jag tror skulle bli en stor succé. Appen är rätt avancerad och därmed väldigt dyr att göra, dom pengarna har jag inte. Så min fråga till er är hur jag skall ta detta vidare? Känns verkligen som att jag måste ta vara på denna chans då det inom några månader förmodligen finns en liknande app.
kewinxD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-26, 00:20 #2
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
Flitig postare

Tror du att det kommer finnas någon vinstmarginal för appen? Hur stor summa är det vi snackar om egentligen?
Gyllenflykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-26, 00:24 #3
kewinxDs avatar
Flitig postare

Flitig postare
kewinxDs avatar

Yes, appen har en tydlig affärsidé och hur intäkterna skall genereras. Tanken till en början är att få in ett stort antal användare och sedan sätta igång med det som kommer generera intäkter. Ingen aning, men det är en rätt avancerad app så skulle räkna med några hundratusen skulle behövas till utveckling av appen.

Senast redigerad av kewinxD den 2014-01-26 klockan 00:28 Anledning: Glömde en punkt
Oläst 2014-01-26, 00:41 #4
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av kewinxD Visa inlägg
Yes, appen har en tydlig affärsidé. Tanken till en början är att få in ett stort antal användare och sedan sätta igång med det som kommer generera intäkter. Ingen aning, men det är en rätt avancerad app så skulle räkna med några hundratusen skulle behövas till utveckling av appen.
När det gäller såna stora summor så vill man som sagt har någon sorts "garanti" att man kommer tjäna igen pengarna, så känner jag iallafall.
Får man fråga vilken målgrupp det är vi pratar om?

Du skriver att du inte har "dom pengarna" för att fixa detta själv, har du 50% av den summan det kommer kosta?

Men om du verkligen tror så mycket på den här affärsidén har du inte funderat på att köra själv då istället? Kanske låna av t.ex en kompis(ar), dina föräldrar? Nu ska jag inte uppmuntra dig att låna massa pengar men om din affärsidé verkligen är så bra som du tror varför går du inte till din bank och presentera din affärsidé och låna summan för att lösa allt själv?

Hoppas jag inte förstörde något för dig, jag hoppas verkligen att du lyckas med detta och alltid lika rolig att se en sån ung person som du lyckas med något.
Men som sagt, ger du mig en garanti så hoppar jag gärna på.
Gyllenflykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-26, 00:55 #5
kewinxDs avatar
Flitig postare

Flitig postare
kewinxDs avatar

Självklart förstår jag inte att någon kommer bidra med dem pengarna utan någon som helst säkerhet. Absolut skulle jag kunna ta ett lån eller liknande, men det finns som sagt ingen garanti på att detta kommer att funka rent i praktiken. Jag känner inte heller något behov av att äga appen själv utan jag skulle vilja ha en partner alternativt flera partners för att bolla idéer med och självklart lära mig ifrån. Har ingen kunskap om appmarknaden, hur man lanserar en app, vad som krävs osv.
Oläst 2014-01-26, 12:15 #6
makaflOws avatar
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2011
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem
makaflOws avatar

Reg.datum: Sep 2011
Några hundatusen är inte nå stora summor för investerare/större företag. Om jag var du skulle jag skriva ner allt på papper och sedan gå till olika appföretag och begära in offerter. Var noga med att använda dig av sekretessavtal så ingen kan sno din idé framför näsan på dig.

När du har mer kött på benen vad det skulle kosta att ta fram en sådan app kan du göra en kalkyl på hur lång tid det kommer att ta innan dessa pengar är igentjänade. Sen kan du ut och presentera din affärsidé för investerare, om du har gjort allt ordentligt och appen är så bra som du säger lär någon nappa.

Senast redigerad av makaflOw den 2014-01-26 klockan 12:17
makaflOw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-26, 13:29 #7
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Tänk dig att du står och blickar ut över det vackraste landskap du någonsin har sett. Försök nu måla av detta med papper och penna.

Nu inser du att idéer inte är värda någonting utan det är utförandet som är allt. Lär dig utveckla appar eller punga upp pengar för att betala någon som kan.
CotopaXi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-26, 20:49 #8
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av CotopaXi Visa inlägg
Tänk dig att du står och blickar ut över det vackraste landskap du någonsin har sett. Försök nu måla av detta med papper och penna.

Nu inser du att idéer inte är värda någonting utan det är utförandet som är allt. Lär dig utveckla appar eller punga upp pengar för att betala någon som kan.
Riktigt så enkelt är det ju inte. Även ett bra utförande är tämligen värdelöst utan en bra och genomtänkt idé i grunden. Alla delar behövs men ingen är bra på allt och de olika komponenterna är olika viktiga beroende på vad för projekt det gäller. Dock är det självklart väldigt svårt att komma vidare om allt man har är "världens bästa idé" som bara man själv känner till

Det finns en hel del trådar på det här temat redan om du söker efter t.ex. NDA, sekretessavtal osv. Du har egentligen fyra olika val:

1. Lär dig utveckla själv - det tar tid och är knappast aktuellt för just detta projekt.

2. Hitta en samarbetspartner - med tanke på att det till synes handlar om en hel del utvecklingstid så måste du också kunna bidra med betydligt mer kompetens än bara en idé om du ska hitta en vettig partner.

3. Hitta någon som är villig att investera i utvecklingen. Har du ingen erfarenhet av projektledning eller något positivt track record så är det nog även där svårt att hitta någon seriös som du kan lita på.

4. Crowdfunding. Då blir du tvungen att avslöja dina planer långt innan lansering och det är långt ifrån säkert att du får ihop de pengar som behövs.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017