FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag använder Gmail för alla mina mejl, med två olika konton. Jag gillar dock bäst att ha en lokal applikation som hanterar detta. Jag har dock svårt att hitta någon som kan lösa alla mina problem. **Mail (Mac Mail eller vad den heter)** Är inte speciellt bra anpassad till Gmail. Man kan tex inte sätta två olika etiketter/labels på ett och samma mejl. Bara flytta till en mapp...Detta är ett måste vilket gör att jag inte kan använda detta program. **Sparrow** Jättebra och smidigt och det jag använt mig av det senaste året men har en jättenackdel. Det går inte att stänga av den automatiska hämtningen av mejl från servern. Nya mejl stör mig i mitt dagliga arbete (kan hanteras "mentalt", jag vet, men vi bortser från det) och jag vill verkligen kunna stänga av detta. Jag vill dessutom kunna skicka mejl emellanåt så att stänga av programmet (vilket är min nuvarande lösning) är inte optimalt heller. Sparrow uppdateras inte längre så man är fast med den version och de funktioner som finns för tillfället. **AirMail** Verkar jättebra och har fler inställningsmöjligheter än Sparrow, bland annat kan man stänga av auto-hämtning. Programmet verkar dock bugga en hel del och jag kan tex inte ladda ned alla mina mejl vilket gör att sökfunktionen blir obrukbar, och därmed gör det tyvärr programmet oanvändbart då jag ofta söker i mejlen. **Gmail själv** Jag gillar verkligen inte deras gränssnitt, dessutom är det ett evigt hoppande mellan mina två Google-konton. Så, är de nån som har en aning om ett bra Mac-Imap-mailprogram som löser dessa problem, dvs: - Hantera flera konton - Stänga av autohämtning - Tagga ett mejl med flera etiketter - Inte buggar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är inte Mailplane någon egentlig IMAP-klient, men det är app for OSX iaf som gör gmail mer integrerat i systemet. Se http://mailplaneapp.com/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har provat Mailbox litegrann och fungerar, dock gillar jag Sparrow mer.
http://www.mailboxapp.com/story/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för tipsen! Om fler har tips så flika gärna in.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|