FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur kan man enklast hämta data från en annan webbplats? För att vara mer specifik, hur skulle man kunna hämta pris på en given produkt från exempelvis CDONs sida?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nerix ditt svar ger tyvärr inte så mkt att gå på.
Men det jag testar på nu är att köra file_get_contents från sidan för att sedan köra en preg_match för att hitta rätt data. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok, jag vill försöka få ut innehåller mellan span taggarna och har knåpat ihop ett regex som jag sedan kör i preg_match.
Dock ger denna inte det jag vill iutan tar med saker efter mm. Någon som ser vart jag gör fel? Kod:
preg_match("#<span.*?id=\"priceTag\">(.*?)</span>#", $content, $matches); |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Du är på rätt spår,
testa annars en färdig klass http://simplehtmldom.sourceforge.net/ Är bäst att fråga dem om det är OK.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det funkar nu med koden ovan
![]() Jo förstår det, men vad är egentligen probelmet att göra på detta sätt? Att jag segar ner deras sida eller vad? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är olagligt att skrapa någon annans hemsida på det sättet. För att hämta ut information från t.ex CDON så kan du ansöka till deras affiliate program som finns på TradeDoubler.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok så pass
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Någon som har något bra tips att hämta data från andra som inte har affiliateprogram. Mer än att fråga dem då. Och om man nu frågar, hur ska man be att få den datan?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |