Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Är detta bra eller dåligt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-08-06, 02:39 #1
CookieX CookieX är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2013
CookieX CookieX är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2013
Standard Är detta bra eller dåligt?

Jag har en domän med många underdomäner. Finns det någon som har koll på om det är bra eller dåligt om man skulle lägga in en länk i footern på alla subdomäner som länkar till huvuddomänen?

Dvs. alla underdomäner har en länk i footern som länk till en gemensam punkt. Huvuddomänen.
CookieX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-06, 04:33 #2
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Förmodligen varken bra eller dåligt i SEO-syfte.

Men om du inte har ÖVERDRIVET många andra länkar till förstasidan kommer inte Google "straffa" dig det minsta.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-07, 11:42 #3
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Rita upp hur din länkstruktur ser ut som ett träd och fråga dig sen "ser det här naturligt ut för den typen av innehåll som sidan har".

Förmodligen ja, det är inget fel med att länka till huvuddomänen från en underdomän.

Tänk dock på att de inlänkar du har på dessa underdomäner skickar vidare sin "linkjuice" till huvuddomänen, om innehållet är relevant för huvuddomänen så är det "bra" för SEO, om det inte är det så är det ingen fara så länge det inte ses som innehåll som har 0 värde/ej är unikt- dvs så länge du inte pumpar ett par hundra subdomäner som endast har texten "TJÄNST STOCKHOLM" och länkar till huvuddomänen som handlar om "TJÄNST STOCKHOLM" så är det nog ingen fara.

Sök på google efter "subdomän.huvuddomän.se" och se om den är indexerad. Om den är det så är det bra sidor som iaf har tillräckligt med värde för google att vara sökbara. Om de inte är indexerade så jobba mot att få de att vara det, men det betyder inte att de har ett negativt värde.
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017