FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fick detta i min låda nyligen..
"Hallå Mitt namn är Sang Chin och jag är ansvarig för en investeringsportfölj som handlar om pengar deponeras i min bank i Kina som jag kan enkelt överföra till dig som förmånstagare. Transaktionen är riskfritt eftersom det har strategiskt hyvlat slutföras. kontakta mig på min e-postadress nedan för mer information. ([email protected]<mailto:[email protected] om.hk>) Bästa hälsningar, Sang Chin" Någon som skickat pengar till Kina, ger det bra avkastning? ![]() LOL. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser inte vad som är extra roligt med detta spammet, ser ju ut som vilket annat spam mail som helst, eller vad missade jag?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Detta är kanske ännu roligare?
Hej, Jag är Dr Everest Roger chef för revisionen avdelningen på Credit Suisse Bank London i England, Jag skriver dig om en affärsidé som kommer att vara en enorm fördel för oss båda. I min avdelning, upptäckte jag summan av £ 16,500,000.00 GBP (sexton miljoner och fem hundra tusen pund) på ett konto som tillhör en av våra utländska kunder Late Business Mogul Mr Moises Saba Masri, en miljardär och han är en Judisk från Mexiko som var ett offer för en helikopter kraschar 10 januari 2010 dödade honom och hans familjemedlemmar. Late Mr Moises Saba var 46-år gammal. Även i helikoptern vid tidpunkten för olyckan var hans fru deras son Avraham (Alberto) och hans dotter-in-law. Piloten var också död i kraschen. Vid valet av kontaktar du upphetsad av geografisk karaktär av var du bor, i synnerhet på grund av känslighet för verksamheten transaktionen och sekretessen här. Credit Suisse bank har väntat på någon av de anhöriga att komma upp för påståendet, men ingen har gjort det ännu. Jag personligen har tappat målet att hitta släktingar, jag söker ditt medgivande att presentera dig som de närmast anhöriga / Kommer bidragsmottagaren till den avlidna så att intäkterna från detta konto värderas till £ 16,500,000.00 Great British Pounds Sterling kan betalas in på ditt konto som de anhöriga. Detta kommer att betalas ut eller delas i dessa procentsatser 60% för mig och 40% till dig. Allt jag behöver nu är din ärliga samarbete, sekretess och pålitlighet, och jag garanterar er att detta kommer att genomföras under ett legitimt system som skyddar dig mot eventuella brott mot lagen. Ge mig med följande. Detta är mycket brådskande. 1. Fullständigt namn: 2. Din kontaktadress: 3. Mobilnummer: 4. Yrke: 5. Telefon: 6. Nationalitet: Jag beslutade att kontakta dig hoppas att du kommer att finna detta förslag intressant. Vänligen ange ditt intresse och jag kommer att förse dig med mer information. Låt mig veta ditt beslut snarare än att hålla mig väntar. Tacka er i väntan på ditt positiva svar. Hälsningar, Dr Everest Roger |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jo tack, jag känner igen denna stil, de har liknande upplägg dessa "Nigeriabrev", får dagligen min beskärda dos av dem....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Dessa generösa miljardärer har en outgrundlig förkärlek för Yahoo! Mail. ;-)
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har en som jag fick för 1-2år sedan som är min all time favorit, "Den strandade Nigerianska Astronauten"
Citat:
Ja, jag läser på tok för många spam. Alltid skoj =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat: