Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kul spam

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-08-05, 22:31 #1
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
Standard Kul spam

Fick detta i min låda nyligen..

"Hallå
Mitt namn är Sang Chin och jag är ansvarig för en investeringsportfölj som handlar om pengar
deponeras i min bank i Kina som jag kan enkelt överföra till dig som förmånstagare.
Transaktionen är riskfritt eftersom det
har strategiskt hyvlat slutföras.
kontakta mig på min e-postadress nedan för mer information.
([email protected]<mailto:[email protected] om.hk>)
Bästa hälsningar,
Sang Chin"

Någon som skickat pengar till Kina, ger det bra avkastning?
LOL.
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-05, 23:56 #2
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Ser inte vad som är extra roligt med detta spammet, ser ju ut som vilket annat spam mail som helst, eller vad missade jag?
JesperA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-06, 00:48 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Detta är kanske ännu roligare?

Hej,

Jag är Dr Everest Roger chef för revisionen avdelningen på Credit Suisse Bank London i England, Jag skriver dig om en affärsidé som kommer att vara en enorm fördel för oss båda. I min avdelning, upptäckte jag summan av £ 16,500,000.00 GBP (sexton miljoner och fem hundra tusen pund) på ett konto som tillhör en av våra utländska kunder Late Business Mogul Mr Moises Saba Masri, en miljardär och han är en Judisk från Mexiko som var ett offer för en helikopter kraschar 10 januari 2010 dödade honom och hans familjemedlemmar. Late Mr Moises Saba var 46-år gammal. Även i helikoptern vid tidpunkten för olyckan var hans fru deras son Avraham (Alberto) och hans dotter-in-law. Piloten var också död i kraschen.

Vid valet av kontaktar du upphetsad av geografisk karaktär av var du bor, i synnerhet på grund av känslighet för verksamheten transaktionen och sekretessen här. Credit Suisse bank har väntat på någon av de anhöriga att komma upp för påståendet, men ingen har gjort det ännu. Jag personligen har tappat målet att hitta släktingar, jag söker ditt medgivande att presentera dig som de närmast anhöriga / Kommer bidragsmottagaren till den avlidna så att intäkterna från detta konto värderas till £ 16,500,000.00 Great British Pounds Sterling kan betalas in på ditt konto som de anhöriga.

Detta kommer att betalas ut eller delas i dessa procentsatser 60% för mig och 40% till dig. Allt jag behöver nu är din ärliga samarbete, sekretess och pålitlighet, och jag garanterar er att detta kommer att genomföras under ett legitimt system som skyddar dig mot eventuella brott mot lagen.

Ge mig med följande. Detta är mycket brådskande.

1. Fullständigt namn:
2. Din kontaktadress:
3. Mobilnummer:
4. Yrke:
5. Telefon:
6. Nationalitet:

Jag beslutade att kontakta dig hoppas att du kommer att finna detta förslag intressant. Vänligen ange ditt intresse och jag kommer att förse dig med mer information. Låt mig veta ditt beslut snarare än att hålla mig väntar.

Tacka er i väntan på ditt positiva svar.

Hälsningar,
Dr Everest Roger
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-06, 02:06 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Jo tack, jag känner igen denna stil, de har liknande upplägg dessa "Nigeriabrev", får dagligen min beskärda dos av dem....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-06, 03:02 #5
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av sioustis Visa inlägg
Fick detta i min låda nyligen..

"Hallå
Mitt namn är Sang Chin och jag är ansvarig för en investeringsportfölj som handlar om pengar
deponeras i min bank i Kina som jag kan enkelt överföra till dig som förmånstagare.
Transaktionen är riskfritt eftersom det
har strategiskt hyvlat slutföras.
kontakta mig på min e-postadress nedan för mer information.
([email protected]<mailto:[email protected] om.hk>)
Bästa hälsningar,
Sang Chin"

Någon som skickat pengar till Kina, ger det bra avkastning?
LOL.
Har fått precis likadant mail idag.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-06, 04:28 #6
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Dessa generösa miljardärer har en outgrundlig förkärlek för Yahoo! Mail. ;-)
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-06, 11:53 #7
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Har en som jag fick för 1-2år sedan som är min all time favorit, "Den strandade Nigerianska Astronauten"

Citat:
Dear Mr. Sir,

REQUEST FOR ASSISTANCE-STRICTLY CONFIDENTIAL

I am Dr. Bakare Tunde, the cousin of Nigerian Astronaut, Air Force Major Abacha Tunde. He was the first African in space when he made a secret flight to the Salyut 6 space station in 1979. He was on a later Soviet spaceflight, Soyuz T-16Z to the secret Soviet military space station Salyut 8T in 1989. He was stranded there in 1990 when the Soviet Union was dissolved. His other Soviet crew members returned to earth on the Soyuz T-16Z, but his place was taken up by return cargo. There have been occasional Progrez supply flights to keep him going since that time. He is in good humor, but wants to come home.

In the 14-years since he has been on the station, he has accumulated flight pay and interest amounting to almost $ 15,000,000 American Dollars. This is held in a trust at the Lagos National Savings and Trust Association. If we can obtain access to this money, we can place a down payment with the Russian Space Authorities for a Soyuz return flight to bring him back to Earth. I am told this will cost $ 3,000,000 American Dollars. In order to access the his trust fund we need your assistance.

Consequently, my colleagues and I are willing to transfer the total amount to your account or subsequent disbursement, since we as civil servants are prohibited by the Code of Conduct Bureau (Civil Service Laws) from opening and/ or operating foreign accounts in our names.

Needless to say, the trust reposed on you at this juncture is enormous. In return, we have agreed to offer you 20 percent of the transferred sum, while 10 percent shall be set aside for incidental expenses (internal and external) between the parties in the course of the transaction. You will be mandated to remit the balance 70 percent to other accounts in due course.
Tvåa på min lista var en vitrysk tant som ville ha en ugn. Har tyvärr inte det mailet sparat men avsändaren ville faktiskt endast att man skulle posta en ugn så hon kunde laga mat till sina barn.

Ja, jag läser på tok för många spam. Alltid skoj =)
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-06, 11:55 #8
Captain Thailands avatar
Supermoderator

Supermoderator
Captain Thailands avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Har en som jag fick för 1-2år sedan som är min all time favorit, "Den strandade Nigerianska Astronauten"

Ja, jag läser på tok för många spam. Alltid skoj =)
Hahaha,

Fantasi saknar de inte, i varje fall.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017