FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fick precis redan på att min revisor inte hunnit klart med mitt bolags deklaration. Blev lite småknäckt då jag för några års sedan hörde att förseningsavgiften är på 10k:- Gjorde lite (ny) research under dagen och fick lite andra siffror, där bland 500:-
Någon som har koll på vilka konsekvenser en sen inlämnad deklaration har och vilken förseningsavgift som ges för ett aktiebolag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://bolagsverket.se/ff/foretagsfo.../skicka-1.3263
5.000 som lägst om vi pratar årsredovisning då. Men när du pratar om deklaration menar du till SKV då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Min deklaration ska in till skatteverket, då stämmer inte avgiften, eller hur? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Förseningsavgifter till Skatteverket på grund av för sent inlämnad skattedeklaration uppgår till följande under räkenskapsåret 2011 (taxeringsår 2012) till följande:
Skattedeklaration (mervärdesskatt och arbetsgivaravgifter) : 500 kr och i vissa fall 1 000 kr. Fastighetsdeklaration: 500 kr och efter den 1 maj 2 000 kr. Periodisk sammanställning: 1 000 kr Inkomstdeklaration lämnad Aktiebolag och ekonomiska föreningar Övriga Efter deklarationstidpunkten 5 000 kr 1 000 kr Tre månader efter deklarationstidpunkten 10 000 kr 2 000 kr Fem månader efter deklarationstidpunkten 15 000 kr 3 000 kr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Men revisorn ansöker väl om anstånd för att lämna in sena deklarationer?
Så gör företaget som jag har. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Detta gjordes i mitt fall med, men mina papper lämnades in lite sent till min revisor då jag precis flyttade hem till Sverige efter 9 månader i Spanien. Det var med andra ord inte min revisors fel utan mitt eget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |