FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har nyligen släpat upp mitt gamla gamecube och kickat igång Zelda: The Windwaker - och måste säga, fasen så jävla roligt spel! Har vi någon mer zelda-galning där ute? Hur många har inte spenderat barndomen på Hyrules gröna fält för att rädda världen från ondska? Eller hur många har inte slagit ihjäl hönorna för att sen få se en hel flock attackera en som hämnd?
Så - vilka på WN är gedigna älskare utav zelda-serien? Vilket är erat favoritspel? Tell me! Lätta på era heartpieces för mig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Link's Awakening (Gameboy, 1993)
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Zelda - A Link to the Past. (SNES)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
+1! Det här spelet har jag spenderat många (hundratals) timmar framför. Jag minns hur jag spelade tillsammans med en kompis och lyckades tjata till mig både konsol och spelet i efterhand. Jisses, jag skulle säkert kunna skissa upp hela den världen i grova drag fortfarande, trots att det gått minst tio år sedan jag spelade sist!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Avvaktar och ser hur bra Windwaker HD blir på Wii U, om det är värt att uppgradera Wiin.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Spelar just nu Ocarina of time via en emulator.
Zelda är skoj! Men jobbigt med ett tangentbord... :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Minns när jag fick Zelda (snes) som "liten". Med spelet följde en karta som en affisch på själva världen. Jag började märka ut vart jag hittade hjärthalvorna på den. Jag lyckades till slut hitta alla och hade en komplett karta. Om jag minns rätt så var det här 93, d.v.s. innan jag började använda Internet. Så de sista hjärtbiten fick jag fråga en polares storebror efter då han spelade spelet mer än mig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Älskar alla spelen, men det jag gillade bäst måste varit Majora's Mask
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
zelda 1 och speciellt zelda 2 till nes är ju riktiga kult klassiker .
retro rockar .. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|