FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://www.dagensps.se/artiklar/2013...7388/index.xml
Se 12 minuters video där han förklarar sina motiv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker det var delvis moraliskt riktigt gjort. Hur mycket övervakning som behövs kan alltid diskuteras men övervakningen får aldrig ske i hemlighet på det viset.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag tycker det är hjältemodigt. Han offrade sitt jobb, sitt hem och sin säkerhet (jämför: Bradley Manning) för en övertygelse som uppenbart var noga övervägd. Vissa beskyller självklart honom för landsförräderi, det är ofrånkomligt. Ps. Triggar detta per automatik en drone-attack mot mitt hus i natt? ;-P
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2013-06-10 klockan 17:04 Anledning: Omformulerade en mening |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Jag har tyvärr inte följt historian så extremt noga. Har det framkommit några säkra bevis på det han säger faktiskt är sant?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Det verkar framförallt vara mycket modigt och osjälviskt gjort.
Han har väl i princip förintat sina möjligheter att återvända till sitt hemland USA som en fri man. Han har troligen spolierat sin yrkeskarriär, kan inte träffa sina barndomsvänner och familj. Om inget oförutsett inträffar som att presidenten benådar honom, så kommer han troligen leva resten av sitt liv i fattigdom eller åtminstone med kraftigt beskuren frihet. Men jag kan ha fel... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
läge att koda en europeisk version av facebook, som erbjuder kryptering.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nyheten gynnar mest de med annat än mjöl i påsen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
fast jag har alltid varit lite skeptiskt till facebook, även om man är en i mängden och inte intressant för USA. man lämnar ut all privat information som är superkänslig. det minsta man borde begära är att man har möjlighet att kryptera datan så endast X personer kan läsa det i klartext, man förstår varför inte facebook är intresserade av att ha ett sådant system när man läser detta. varken google, facebook, skype erbjuder nått sådant.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|