FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag funderar på att sluta blogga och undrar om det bara är att släcka sidan/sidorna eller om det finns något värde att sälja vidare? Båda mina hemsidor ligger hos Binero och jag använder mig av Wordpress. Domänerna som jag äger är stabilekonomi.se och nätbank.se.
Stabilekonomi har växt fram och blivit en ganska populär blogg som har pagerank3 och snart 80 000 sidvisningar. En hel del sökord rankar etta på Google osv. Nätbank.se har pagerank2 och har förmodligen inget värde men jag lägger inte heller någon tid på den. Jag funderar också på vad en försäljning innebär och vad en köpare skulle ha för nytta av sidan men framförallt vad en försäljning innebär för alla som länkat till sidan. Väldigt tacksam om någon kan svara på några av frågorna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Besökare på en ekonomiinriktad blogg bör kunna vara intressant för eventuell köpare beroende på hur många besökare du har.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
80 000 sidvisningar är ju ändå hyfsat och det är inom en ganska konkurrensutsatt nisch så jag tror absolut du kan sälja den.
Hittar du någon som vill driva den vidare på ungefär samma sätt kan du nog få en del för den. Annars är den nog ganska intressant att ha som inlänk till egna sidor/nätverk, men då är man kanske inte villig att betala några större summor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ingen datakunskap utan har byggt upp sidorna med hjälp av wordpress och google så det finns säker mycket att förbättra för den som kan.
Ungefär 50% av trafiken kommer från hänvisningar från andra bloggar och om jag säljer sidan kan man väl säga att jag lurar dessa bloggrannar vilket inte är avsikten. Om jag skriver ett sista inlägg om att bloggen lägger ner så försvinner förmodligen många av inlänkarna, läsarna och sidan blir automatiskt värdelös? Jag har bestämt mig för att sluta blogga men samtidigt känns det dumt att kasta bort något som kanske kan vara till nytta för någon annan. Lite för avancerat för en amatör som mig det här så jag är tacksam för alla råd jag kan få. Om jag bestämmer mig för att sälja istället för att bara stänga ner så är det bara att lägga ut sidorna till budgivning här på WN om jag har förstått det hela rätt? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|