FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
jag var inne på lite olika sidor, där de påstår kunna leverera 20,000 besökare för ca 50 kr!? hur går detta ihop? jag kan inte tro att det är "riktiga" personer som klickar in sig på sidan. och sen till den viktigaste fråga, är det tillåtet enligt google för att ranka sig högre på detta vis? och hur gör de? har de program eller så som sköter det? Senast redigerad av naak2803 den 2013-04-15 klockan 16:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Spontant så skulle jag tänka mig att det är någon av följande sätt:
1. En eller flera stora facebookgrupper 2. Andra sociala medier där forumet har många aktiva följare 3. Blogg/ar 4. MFA-sajter Det är inte alls omöjligt att bygga upp ett stort "inflytande" där man kan kommunicera budskap till väldigt mycket människor. Genom facebook är det inte ens särskilt dyrt att köpa sig inflytande genom ägare till stora facebookgrupper! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bottrafik/adware. Troligen det förstnämnda eftersom RON-trafik på adware ligger på runt 4-5 CPM (?).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Det som är gemensamt för nästan alla erbjudande online som är för bra för att vara sanna är att de inte är sanna. Du kan vara säker på att det inte är riktig trafik, oavsett om det kommer via botar, adware, surf-to-get-payed-sidor eller något annat.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är ren och skär bluff och inte relativt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns flera besöksutbytnings siter med olika pyramid/affiliate bakplan som ger användaren bonus för att ha sin browser session öppen och uppdaterandes med olika sidor. Och sedan erbjuds site ägare i sin tur att köpa dessa typer av besökare som inte konverterar men kan ses som en besökare i alexa rank etc.
Användaren loggar in och sen rullar något javascript med iframe eller dylikt och besöker olika siter. Sen finns de självklart rentav bottar som kan besöka siten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad vill du få ut av dessa 20k besökare? Tror knappast att de konverterar bra för 50 kr.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Upprepa för dig själv, 20 000 besökare för 50 kr. Att man ens går på sånt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kan tänka mig att den som har en blogg på en bloggportal köper det för att hamna i topplistan och på så sätt få fler riktiga läsare.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|