FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Använder mig idag av affiliateannonser på bloggen men går i tankarna om att sälja annonsplatser direkt till företag. Undrar lite hur man ska tänka när det gäller prissättning och betalning.
Statistik/månad: Besök 11 450 Unika besökare 7 556 Sidvisningar 21 877 53,2% av besökarna kommer från sökningar. Ligger 3:a på ett sökord och har gjort under lång tid och de inlägg som handlar om detta sökordet är också de med mest sidvisningar. De mest besökta inläggen är i princip långa produktlistor där en del produkter är länkade direkt till produktsidor de går att köpa (affiliate). Men många produkter är fortfarande olänkade och det är dessa platser jag vill sälja direkt till företag. Använder mig mest av två program i nuläget och statistiken på dem är: Program 1 CTR 7,61% CR 2,06% Program 2 CTR 1,79% CR 2,43% Kan man sälja annonsplatser baserat på dessa siffrorna? Hur ska man tänka när det gäller prissättning? Är det värt att sälja bannerplatser? Hur gör man smidigast med betalningen, månadsfaktura uträknat på besökare? Tack på förhand :-) |
||
![]() |
![]() |
|
|