FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjenare WN användare,
Jag tänkte höra med er hur man kan göra så att massutskicken man gör till en större grupp inte hamnar i skräpposten på tex hotmail och gmail. Vi har ett skript som tar alla emails, lägger in dom i en databas sedan betar av dom ca 10st per minut. Problemet är nu att alla som har hotmail och gmail får dessa i sin skräppost, vi har testat att inte skriva HTML, vi har ingen reklam i mailen som skulle eller borde blockeras. Vi har configurerat upp sendmail så användaren som skickar är trusted och pekat dns samt reverse-dns så den skickar ifrån rätt adress. Vi får inga errors i original-mailet, här är en kopia av originalet från gmail http://pastebin.com/DJv12XiR spf-record är också fixat. Vad kan man göra mer så att mailen går fram? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad kan man göra?
Skicka vettiga mail som folk har anmält sig till och verkligen vill ha är nog det bästa. 99.99999% av alla mail jag får från företag/etc är bara skräp som jag aldrig bett om men ändå blivit "tvungen" att få eftersom jag är kund hos dom. Får jag mail från en maillista som hamnar i spamkorgen på min Hotmail så markerar jag den som "Not Junk", efter det så är det inget problem? Skickar du ut reklam så finns det bara ett ställe att stoppa dom som default på en mailserver, "ingen reklam tack!" -lådan. Knappast svaret du är ute efter men epost är rätt speciellt och skall skötas på ett visst sätt (enligt mig i.a.f.). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
exempel Kod:
Hej medlem! Du vet väl att du får extra bra pris på servrar/spel från oss denna månaden! Uppenbarligen taggas det som reklam..? Om tillräckligt många personer markerar mail från dig som "icke spam" så slutar t.ex. Hotmail att stoppa det i spamkorgen per default. Har du ett epostsystem som inte har något rykte att prata om så måste du bygga upp det.. Rom byggdes inte på en dag! Jag vet flertalet kunder som har stora utskick och dom går inte till spamkorgen av någon anledning.. Jag skaffade en VPS en gång som var svartlistad på i princip varenda lista du kunde hitta (hade dessutom en ipadress som i DNS pekade mot en domän som enbart var känd för att skicka spam) men två månader senare så är den helt grön och inget klassas som spam.. Varför då tror du? Att du vill att mitt inlägg skall raderas för "jag tillför inte något till tråden och inte hjälper DIG (och fort, helst igår)" säger väldigt mycket om ditt mailande enligt mig. Senast redigerad av Jake.Nu den 2013-04-01 klockan 00:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Du behöver inte kommentera i tråden om du inte har någon lösning på problemet. Vi är inte svartlistade någonstans eftersom vi aldrig har mass-mailat mer än på test till oss själva för att se om det fungerar. Du dillar bara i nattmössan och smutsar ner min seriösa tråd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Basicsaker kan i.a.f. vara: Inte vara med på någon svartlista. Reverse namn i DNS som är vettigt. SPF DKIM Ordentliga headers + innehåll (finns mycket hemmasnickrad skit som inte följer RFC) 600 mail i timman kanske är för mycket i början.. 200 var 20:e minut kanske är bättre.. Öhh, men vad är skillnaden? jadu.. Resten är väl bara det jag talar om, rykte. Det finns ingen "hemlig knapp" som direkt får dig att inte hamna i spamkorgen, du lever i en drömvärld som tror det! Senast redigerad av Jake.Nu den 2013-04-01 klockan 00:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kör genom hotmail för att skicka epost, fungerar bra efter att jag vertifierade kontot med mobilen. Detta kanske kan vara till hjälp: http://answers.microsoft.com/sv-se/w...1-3da323f4d0df
Jag kör med denna för tillfället. domän.se. IN MX "v=spf1 a mx ip4:65.55.111.90 ~all" domän.se. IN TXT "v=spf1 a mx ip4:65.55.116.82 ~all" Gå in här och kolla om din server är "blacklisted" http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx Jag skickar max 70 e-postmeddelande var 15:e min. Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Annan länk som också hjälper dig: http://mail.live.com/mail/postmaster.aspx
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack, äntligen vettiga svar
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vill man undvika det tekniska och kan tänka sig tredjepartslösningar finns t.ex. Apsis som funkar bra.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|