FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hjälper min mamma med hennes dator och ställer in på rätt skärmupplösning, men varje gång datorn har stängts av och startas upp igen så är det helt fel upplösningen och allt på skärmen är för stort.
Jag ställer in igen, trycker på verkställ och väljer att behålla inställningarna men samma sak igen.. efter restart så är allt för stort igen. Vad kan vara problemet? Det är Windows 7. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Återigen Windows-program som strular till det.
Testa detta, vet dock ej om det funkar: 1)Byt till upplösningen du vill ha. 2)Hoppa in i Registret (regedit), navigera till HKLM\Software\Microsoft\Live Mesh\Remote Desktop 3) Ta bort alla registervärden där 4) Starta om Alternativt kan du avinstallera Windows Live Mesh. Lycka till och säg gärna till om det fungerade, samma med min andra lösning i din tidigare tråd! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag råkade ut för samma problem på min dator och det visade sig efter mycket efterforskningar att det var en drivrutin från Nivida eller vad de heter som strulade. Det var något som hände efter att jag förslkt euppdatera till senaste version av grafikdrivern. Men den kunde int ekänna av rätt vilken fysisk skärm jag hade inkopplad så den frick frispel.
Efter extremt mycket strul så lyckades jag installera den gamla drivern manuellt och sedan låter jag bli att uppgradera den drivern igen. sen rullar det på OK. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du kollat batteriet så att det inte är den som lagt av? Sparas andra inställningar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hittar ej den mappen som du skriver yakuzaemme och är tveksam på att det verkligen är problemet. Detta har när jag tänker efter börjat inträffa efter att jag fifflade med msconfig, tror ni att det kan ha orsakat detta?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|